winter???

• Sanne

Ik wil volgend jaar rond deze tijd naar IJsland voor een half jaar. Ik heb alleen gelezen dat het in de winter maar 5 uur per dag licht is. Zijn er mensen die in de winter in IJsland zijn geweest en die me kunnen vertellen of dit heel lastig is??

• Edwin

Hoi Sanne,

Op dit moment wordt het om half tien ´s ochtends licht en is het zo rond half zes donker, de komende anderhalve maand gaat dit naar de sitauatie dat het om elf uur licht begint te worden en om half vier alweer donker gaat worden. En dan heb ik het nog niets over de dagen als er uit een donkergrijze lucht de hele dag regen valt, je hebt dan het idee dat het niet licht is geweest. Maar goed als je de hele dag gewoon aan het werk bent dan is het allemaal best wel te doen, na de drukte van een hoogseizoen waarin het ook nog eens 24 uur licht is, zijn deze maanden best wel lekker.

Groeten uit Reykjavik

Edwin

• Ton

Edwin

Hoe is (zijn) de temperaturen cq weersomstandigheden in maart?

Alvast bedankt voor je reactie.

groet,

Ton

• Edwin

Hoi Ton,

Over het algemeen wordt het in maart wat stabieler winterweer, het is in ieder geval de periode dat we er hier veel op uittrekken het binnenland in, de dagen zijn al lekker lang aan het worden en (indien de winter wat strenger gaat worden dan vorig jaar) ook voldoende sneeuw. Ik weet niet wat je precies wilt gaan doen maar voor wat winteractiviteiten is het prima.

Groeten

Edwin