Stage / afstuderen

• Tim

Ik ga samen met een studiegenoot proberen op IJsland een afstudeer stage te zoeken. Is er iemand die hier ervaringen mee heeft ? Of anderen kent die dit eerder gedaan hebben..

Alle informatie is welkom. Weekendtrips, kamerverhuur, bedrijven, overheid, reis ernaartoe per boot, vliegtuig… etc.

Wij gaan per januari naar IJsland

groeten van Tim en Joost

• Tom Wolbers

Hallo Tim,

Ik wil je best op weg helpen maar dan zal je toch echt wat meer informatie moeten geven. Wat voor soort stage (wat studeer je), waar wil je het liefst naar toe en hoe lang, enz.

groet Tom WolbersTim schreef:

>

> Ik ga samen met een studiegenoot proberen op IJsland een

> afstudeer stage te zoeken. Is er iemand die hier ervaringen

> mee heeft ? Of anderen kent die dit eerder gedaan hebben..

>

> Alle informatie is welkom. Weekendtrips, kamerverhuur,

> bedrijven, overheid, reis ernaartoe per boot, vliegtuig… etc.

>

> Wij gaan per januari naar IJsland

>

> groeten van Tim en Joost

• sabine

hi

ik vroeg mij af of jullie een stageplek hebben kunnen vinden in ijsland. Ik ben zelf chemie studente en ik ben bezig met een stageplek zoeken maar kom telkens niet of maar hele kleine stukjes verder. Nu is mijn vraag aan hoe jullie het zoeken hebben aangepakt en of jullie nog tips hebben voor mij.

groetjes sabine

• Tim Renes

Hi Sabine

helaas is het bij ons niet gelukt. Te laat begonnen en ik ben inmiddels aan het afstuderen in NL.

Ik zou het zeker proberen..vind het zelf eigenlijk wel jammer om zo'n ervaring te missen..

paar tips..

Youthhostels zijn goedkoop en makkelijk bereikbaar.

Reacties op prikborden werken wel maar je moet iemand

zoeken die er echt geweest is

eigen netwerk gebruiken anders is het duurder en lastig te

regelen vooral omdat alles extreem duur is daar

er zijn scholarships…zou het proberen via de universiteit daar

en verder kan ik je wel tips geven maar ik zou echt iemand zoeken

die precies weet hoe en wat..heb je meer aan

veel succes en hoop dat het je lukt !!!!

groeten van Tim

• Tom

Hoi Sabine,

Ik heb geloof ik al eerder een oproep van je gelezen. Je zocht toch iets m.b.t. watercontroles? Ik ben niet zo bekend met bedrijven in deze branche, maar ik ken wel wat mensen die bij de Blue Lagoon werken. Ik neem aan dat ze daar ook water onderzoek doen en ik zal eens voor je vragen hoe dit geregeld is. Als ik meer weet zal ik het je laten weten.

Groet Tom

• Sabine

hi

ik wil jullie alvast bedanken voor de tips en ik hoop dat ik nu wat verder kan komen met het zoeken naar een stageplek.

En Tom als je zou willen vragen bij mensen van de Blue Lagoon heel graag. Als de mensen bij de Blue Lagoon mij niet kunnen helpen, zou je dan kunnen vragen of er andere mogelijkheden zijn in ijsland m.b.t wateranalyses? Ik zou er heel erg mee geholpen zijn omdat ik zelf eigenlijk geen contacten heb in ijsland.

Alvast heel erg bedankt,

Groetjes Sabine

• Tom

hoi Sabine,

ik heb vandaag al gevraagd en ik weet nu dat de watermonsters genomen worden door een lab in Reykjavik. Daarom heb ik gevraagd of ze voor jou willen vragen welk lab dit is en wat het adres e.d. is. Als hij het niet vergeet hoor ik dit a.s. vrijdag, anders maandag.

groet Tom

• Tom

Hoi Sabine,

De watercontroles bij de blue lagoon (en volgens mij ook van de waterleiding) wordt gedaan door de Háskola, de universiteit in Reykjavik. Zij zullen dus ook wel commerciële activiteiten hebben. Waarschijnlijk worden in Akuryeri (helemaal in het noorden) de testen door een andere instelling gedaan.

Voor een stageplek zou je dus het best contact kunnen zoeken met de universiteit in Reykjavik.

Succes met het zoeken en laat maar eens weten of het gelukt is, als het lukt zal je waarschijnlijk no wel meer vragen hebben.

Groet Tom

• Sabine

Hi tom

Het is me gelukt!! Ik ga stage lopen bij de universiteit in Akureyri.

Ik weet nog niks over mijn huisvesting daar, die krijg ik pas na de zomervakantie.

Alleen ben ik al aan het kijken hoe ik het beste vanuit nederland naar Akureyri kan reizen en wat het goedkoopste is..

Hoe hebben jullie dat gedaan?

Mij leek het beste via londen of kopenhagen naar reykjavik en vervolgens weer met een binnenlandse vlucht naar Akureyri..

Zo is het goedkoper dan een regelrechte vlucht (die zijn nu 999 euro enkele reis :S of soms nog duurder) en sneller dan met de busverbinding van reykjavik naar Akureyri..

Dus heb je nog tips hoe ik het beste en goedkoopste kan reizen.. en welke verbindingen goed te doen zijn en welke vliegtuigmaatschappijen een beetje betrouwbaar. Jullie zijn er gaan wonen, ik ga er voor 5 maanden stage lopen, weet je misschien hoeveel kg bagage ik mag meenemen naar ijsland en hoe die vervolgens vervoerd worden??

Ik ga eind januari naar Akureyri

Ik hoop dat je me kan helpen (of iemand anders die dit berichtje leest)

Groetjes Sabine

• tom

hoi Sabine,

Leuk zeg!!!! gefeliciteerd!! Tja over dat reizen, goedkoop is het nooit, maar een enkele reis is wel meteen het duurste. Wanneer eerst naar Londen vliegt en dan verder met IJsland expres, is vaak goedkoper dan rechtstreeks vanaf Amsterdam.

Omdat wij voor langere tijd gingen hebben wij destijds een retourtje New York met een overstap in Keflavik gekocht. Dat was de goedkoopste optie en je mag dan 32kg meenemen in plaats van de gebruikelijke 20 kg. Natuurlijk bij aankomst in Keflavik de rest van de reis even annuleren.

Naar Akureyri vlieg je van een ander vliegveld dan dat je aankomt (aankomst in Keflavik en vertrek Reykjavik) maar je kan dan gewoon met de bus.

Ik ben nu zelf op vakantie en ik controleer toevallig even m´n mail dus ik houd het kort. Je mag ons gerust meer vragen stellen wanneer je die hebt. Het makkelijkst is dat je me dan gewoon rechtstreeks mailt.

Groet Tom