Hallo,
Ik ga 3 januari voor 3,5 maand naar IJsland. Weet iemand of er goed te skieen is in de buurt van Reykjavik?
Ik heb zelf vrij veel geskied bij Blafjell, is een half uurtje van Reykjavik met de bus die naar Selfoss rijdt maar dan moet je nog wel een 3 a 4 kilometer lopen want je wordt er op de hoofdweg uitgezet. Je moet er ook niet vanuitgaan dat het altijd mogelijk is om er te skieen omdat de lift sluit als er bijvoorbeeld teveel wind staat of als het te koud is. In januari is het verlicht d.m.v. lantaarnpalen. Een stukje verder langs de hoofdweg is een kleiner gebiedje achter de “Skidaskal”. Is ook verlicht. Voor beide geldt dat je er vrij snel bent uitgekeken omdat het slechts een bergje is. Niet te vergelijken met de Alpen. Verder is er ten noord-oosten van Reykjavik nog ergens een skipiste maar daar ben ik nooit geweest.
Wil je meer weten? mail me dan
Groeten
Rik
Uit Daily new from Iceland:
The skiing area in Ólafsfjördur, north Iceland, will open today at three pm, and conditions are apparently very good. The skiing area in DalvÃÂk, north Iceland, was the first to open this year as of two days ago. Skiing conditions there are also very good and the Icelandic Champions League of skiers is practising there at the moment.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?