stage lopen in Ijsland, working in Iceland

• Demen

Ik heb een vraag.

Ik wil graag stage lopen in Ijsland maar ik weet niet hoe ik dit voor me kaar kan krijgen.

Mocht iemand deze oproep lezen en toevallig zelf stage hebben gelopen in Ijsland, of iemand weten die dat gedaan heeft, kunt u dan mij vertellen waar ik op moet letten en hoe ik dit voor me kaar kan krijgen.

alvast vriendelijk bedankt.

P.s. Ik volg mijn studie nu in de richting van de werktuigbouwkunde, het moet namelijk wel in deze richting zijn, maar ik denk niet dat dit een probleem is.

Elke tip is welkom maak niet uit hoe klein die ook is…..

• marije

hee Demen!

misschien is dit een tip: Er is een europese organisatie speciaal voor werken in het buitenland. Op hun site www.eures.nl hebben ze allerlei tijdelijk werk. misschien zit er iets tussen wat geschikt is of anders kan je het emailadres opzoeken van de ijslandse of nedelandse contactpersonen van deze organisatie. Wellicht kunnen die je verder helpen!

• francien

Hoi Demen,

Ik heb afgelopen zomer zelf stage gelopen op IJsland. Dit was op zich heel makkelijk te regelen; ik heb gewoon op internet het intituut opgezocht waarvan ik vond dat ze interessant onderzoek doen (het Vulkanologisch Instituut), en ze opgebeld. Zoiets vinden ze daar alleen maar leuk. Het was voor mij wel handig dat ik al IJslands sprak, maar de meeste mensen kunnen ook prima engels.

Er zijn op IJsland vrij veel Socrates/Erasmus studenten, en ook een paar die via AIESEC komen. Misschien kun je via hen wat regelen.

Ik weet zo snel even geen organisatie of bedrijf dat iets met werktuigbouwkunde doet. Ik weet niet of je aluminiumsmelters interessant vindt, want daar zijn er wel een paar van…

Succes met regelen,

groeten, Francien

• Tim

Hi Demen,

Ik ben zelf van plan richting IJsland te gaan vanaf januari. Spreek de taal niet en probeer zelf iets in de richting bedrijfskunde/kader te zoeken.

kan je op het moment nog niet zoveel melden aangezien ik zelf nog moet gaan zoeken.

woonruimte zoek ik al wel. Mocht je iets horen laat het even weten, en viceversa doe ik dat ook uiteraard.

groeten Tim

• freek van gils

Hallo demen,

als je nog intresse hebt om te werken in ijsland dan heb ik hier een baan voor jou.Ikzelf werk nu in IJsland en vertrek op 16 jan.weer naar nederland. ze zoeken met spoed een vervanger voor mij vanaf ongeveer deze datum. je hebt dan een huisje en een goed salaris.

het is in het zuiden van ijsland in een mooie omgeving vlak bij geysir en gullfoss.leuk werk en leuke collega´s.

als je nog geintereseerd bent laat het dan ajb zo snel mogelijk weten.of als je wat meer informatie wil dan kan je natuurlijk ook even contact opnemen.

het mailadress van het bedrijf hier is ;

varmagerdi@heimsnet.is

groetjes,

freek van gils