camping

• Peter

Wie heeft voor mij (www)adressen van natuurlijk gelegen eenvoudige campings. Campings zoals wij ze in Nederland kennen als NATUURKAMPEERTERREINEN van staatsbosbeheer, natuurmonumenten en particuliere eigenaren. Liefst in of in de directe omgeving van nationaalparken. Heb jezelf positieve ervaringen? Mail ze mij.

Peter

• Gerry

Ik heb niet specifiek een lijst van natuurkampeerterreinen, maar wel een overzicht van veel campings in IJsland. De lijst is te vinden op http://www.gerryvanroosmalen.nl en dan de button “IJslandse Campings”.

Als het jou te doen is om een heerlijke rustige camping te vinden, dan ga er maar van uit dat dat voor 80% van de IJslandse campings geld. Een grasveld met een hokje met koud stromend water en 1 toilet is daar goed voor het predikaat camping.

Groetjes,

Gerry

• sieneke van dijk

Gerry heeft helemaal gelijk, maar de ene camping is toch mooier dan de andere.

Erg mooie vonden wij de campings in Stafafell Lon, (ZO IJsland) en dan speciaal de campings die daar in het binnenland liggen. De eerste is nog met een gewone auto te bereiken. Vraag goed de weg aan de particuliere campingeigenaar van de camping aan de hoofdweg.

Verder vonden wij de camping in Holar (N IJsland) mooi, gelegen in een bos.

In het westen, in Kverna i Grundafirdi, vind je een schitterend gelegen camping bij een particulier, die ook wat in paarden doet, heel hartelijk is en je compleet in de watten legt.

De camping van het natianale park Skaftafell in het zuiden bij de Vatnajokull is erg groot, maar prachtig gelegen.

De camping aan de Pjorsa rivier in het midden/zuidwesten ca 10 km voor de plaats Stong heeft een schitteren uitzicht op de Hekla, en is een goed uitgangspunt voor het bezoeken van Landmannalaugar (ook met een gewone auto vanuit die richting goed te bereiken).

Wil je meer informatie over campings, kun je me altijd mailen.

Dit jaar ben ik nl. voor de Kosmos Campingwijzer op IJsland geweest en heb daar heel veel camping gecontroleerd.

Gerry schreef:

>

> Ik heb niet specifiek een lijst van natuurkampeerterreinen,

> maar wel een overzicht van veel campings in IJsland. De lijst

> is te vinden op http://www.gerryvanroosmalen.nl en dan de

> button “IJslandse Campings”.

> Als het jou te doen is om een heerlijke rustige camping te

> vinden, dan ga er maar van uit dat dat voor 80% van de

> IJslandse campings geld. Een grasveld met een hokje met koud

> stromend water en 1 toilet is daar goed voor het predikaat

> camping.

>

> Groetjes,

>

> Gerry

• Gerry

Hebben jullie nog een baantje voor mij. Het lijkt mij ook wel wat om campings op IJsland te controleren.

Groetjes,

Gerry

• ME

Een kleine waarschuwing : in het weekend kunnen campings, vooral die in de “bossen” liggen (Thorsmork, Skaftafell, Husafell), druk zijn met luidruchtige IJslanders.

• sieneke van dijk

Wij hebben ook in de weekends daar gestaan, maar we hebben absoluut geen

last gehad van “luidruchtige” IJslanders. Het is wel zo, dat men een ander

leefpatroon heeft dan bij ons. Voor hen is het heel normaal om 's avonds om

11 uur nog op de camping te komen en dan vervolgens nog eens te gaan

barbecuen. En dat gaat dan gepaard met gelach en gepraat. Maar door het

gebrek aan alcohol ontaardt dat nooit in dronken gelal zoals bij ons vaak

het geval is. En als je dan vraagt het iets zachter te doen, doet men dat

zeker.

vr. gr. Sieneke

• albert

Gebrek aan alcohol??

Als er één land is waar geen gebrek is aan alcohol dan is het wel IJsland.

Albert

• Gerry

Wel even zelf maken dan, of diep in de buidel tasten.

• albert

Dat gebeurt allebei veel.

Albert