Hallo!
Mijn vriendin en ik willen volgend jaar drie weken trekken door IJsland. Het is de bedoeling er een beetje een low-budget vakantie van te maken om toch lang van dit bijzondere land te genieten… Je kunt er natuurlijk effe in, paar daagies, bussie in jeepie uit, hoop euro'tjes mee, en terug op het vliegtuig… dat is dus niet de bedoeling. Om de kosten te drukken kiezen we voor een ticket en dan met de rugzak incl. goede schoenen, goede tent en wat eten voor een paar dagen vooruit, voor zover mogelijk dan, vanaf het vliegveld te gaan trekken.
Wie heeft hier ervaring mee? En kan me vertellen hoe dit aan te pakken, waar ik ongeveer op moet rekenen per persoon, per dag om bijvoorbeeld te overnachten (campings, hostels?) etc. en niet onbelangrijk, kun je ook nog wat kilometers afleggen door bijvoorbeeld hier en daar met trein of bus een streek, stad of gebied te doorkruisen. Ook hier geldt dus, heb je er ervaring mee hoe en wat.. en is het een beetje uit te houden s'nachts? hehehe. Ik zou dus heel graag even gewoon wat basis info hebben om te kijken of het mogelijk is en op wat voor manier.
Alvast bedankt voor de moeite
Groeten!