Dit land boycotten.

• Werflo

Dit land moet geboycot worden, laat maar eens zien dat we het niet pikken. Wat is namelijk het geval, Ijsland wil de walvisvangst weer heropenen. Dit kunnen we toch niet door laten gaan. Alstublieft mensen wees verstandig wij de mensheid bestaat nog maar te kort om over deze miljoenenjaren oude dieren te mogen beslissen.

Ik dank u.

• Joke.

Misschien moet je dan ook Noorwegen gaan boycotten vanwege de walvisvangst.

En Spanje vanwege zijn stierenvechten en China omdat er honden op de markt hangen en Japan omdat ze apenhersenen eten en Afrika omdat ze dieren slecht behandelen en Nederland vanwege de kistkalveren en Engeland vanwege de vossenjacht en ga maar door.

Overal is wat en een land ontlopen helpt geen meter.

Helaas maar waar.

• mattijs

Geheel mee oneens, de landen die walvis vangen zijn vooral Japan en noorwegen en die zijn te groot en te rijk om zich maar iets aan te trekken van welke boycot dan ook.

Bovendien komt hierbij dat lang niet alle walvissen bedreigde diersoorten zijn en dat de vangst niet ongecontroleerd is maar een vastgesteld aantal exemplaren per jaar, zodat het voortbestaan van deze soort niet bedreigd wordt.

IJsland zal het economisch gezien vooral van toerisme moeten gaan hebben de komende decennia, een grote trekpleister daarbij is onder andere whale watching, dus IJsland ziet wel degelijk het belang in van een goede walvis stand.

groeten mattijs,

Ps als je vrienden wilt zijn en of blijven met een ijslands persoon begin dan niet deze discussie, het ligt zeer gevoelig. Bovendien is Greenpeace niet geliefd doordat zij in de jaren tachtig twee walvisboten hebben laten zinken.

• Werflo

Hadden ze alles maar laten zinken, walvisschepen horen ook niet od de zee thuis.

• Werflo

Ik bedoel ook niet op alle gronden, maar doe in lek geval moeite om er over te beginnen dat je als toerist hier niet in bent geintereseerd. Misschien helpt dat ook omdat Ijsland het juist van de toeristen moet hebben. Joke heeft er ook wel gelijk in dat dan ook andere landen aan de beurt moeten zijn. En wat Greenpace betreft, een superorganisatie helaas zijn hier nog te weinig van.

• mattijs

toch raar als een organisatie GreenPEACE heet en dan met geweld twee boten laten zinken, waardoor bovendien de hele haven wordt vervuild met de dieselolie die uit de schepen lekt, gaat er bij mij niet in

groeten mattijs

• Rick

Kortom, zorg ervoor dat andere zaken economisch belangrijker worden. Toerisme bijvoorbeeld ;-)

Hoewel ik moet zeggen dat “whale-watching” nou iets is wat ik expres _niet_ heb gedaan op IJsland. Juist omdat de druk van toeristen op allerlei natuur“attracties” nmbm veel te groot wordt.

• ME

Het was Greenpeace niet, maar Sea Shepherd.

http://www.seashepherd.org/

• ÞG

F R Y W I L L Y !

• Joke.

Hvis du vil se Keiko ( Willy), kommer du til Noreg………………Halsa kommune.

Og ja, før jeg glømmer…………han er fri. ;o)

Hilsen fra Noreg.

Joke.