IJsland in December

• Bram Coopmans

Hallo

Ik ben nog nooit naar IJsland geweest, maar voel er een ongelofelijk, grote aantrekkingskracht toe. Nu heb ik met een vriend de agenda's naast elkaar gelegd en de eerst volgende datum dat we kunnen is in December. Is dit verstandig? Wie weet en kan mij vertellen of dit een mooie maand is om IJsland in zijn volle glorie te bewonderen? Of is het er dan de hele dag pikdonker? Zijn gebieden dan onbereikbaar? En de atracties gesloten? Graag reactie…

bram

• Willem van Blijderveen

December is het er zo'n 5 tot 4 uur licht, is het binnenland vrijwel onbereikbaar en zijn veel attracties niet mogelijk. Als de sneeuwval laat is of tegenvalt, is zelfs het sneeuwscooteren nog problematisch. Maart is al veel leuker, maar voor IJsland in volle glorie (tja, wat is dat eigenlijk?) is half juni tot begin augustus de beste tijd.

• Rick

Ik zou Reykjavík met/rond kerst wel mee willen maken (sfeer). En wat het is om in de winter zo noordelijk te zitten. Maar reken er niet op dat er veel open is, wegen in het binnenland zijn afgesloten etc.

• Ruud

Het zal met die sfeer wel los lopen.

Kil winderig en vroeg donker verwacht er niet te veel van