´Gewone´ auto huren, waar?

• Anita

Voor deze eerste vakantie in Ijsland lijkt ons de ringweg spectaculair genoeg en zijn we dus op zoek naar een ´gewone´ simpele auto voor max 12 dagen. Er zijn veel mogelijkheden voor het huren, maar kan iemand advies geven over de ´minst dure´ manier? Welke verhuurmaatschappij?

• jeanet

Je kunt op de luchthaven vaak wel een auto huren.

Zelf zijn we nu onderweg met een auto van Euro-Rent. Een Toyota Yaris die we in Reykjavik hebben gehuurd.

Bedenk wel dat in IJsalnd de wegen niet altijd verhard zijn en met een gewone auto kun je geen F-wegen of wegen in het hoogland berijden.

Alle andere wegen zijn wel berijdbaar.

Ik ben niet echt gewend aan rijden in de bergen en red met toch, hoewel ik het soms wel eens eng vind.

Ik wens je heel veel plezier toe. IJsland is volgens ons echt een heel geweldig land met ontzettend vriendelijke mensen.

• nynke

Hallo,

Volgensmij is fly-drive de goedkoopste oplossing. gewoon even mailen met Avis IJsland of een ander autoverhuurbedrijf. Wij hadden een auto van Avis; zeer goed; betaald voor een Opel Corsa en een Opel Astra gekregen; We mochten de auto een halve dag later terugbrengen dan officieel was afgesproken en betaalden 0,0; door een foutje hadden we de sleutels nog bij ons toen we al door de metaaldetector waren(stom), de vriendelijke dame van de infobalie heeft ze gebracht!!

Wij hebben in 2 weken maar 1500 km. gereden. De wegen vielen mij reuze mee; meest asfalt en soms grevel. Als je niet de hele dag in de auto zit en ook eens gaat wandelen zie je veel meer en BELEEF je IJsland ook echt. Het hele eiland rond lijkt mij echt niks!! En zo heb je voor een volgende vakantie ook nog een hoek van IJsland waar je dan nog niet geweest bent.

Veel plezier, Nynke