reisrichting

• Nathalie

Misschien een domme vraag, maar ik heb gelezen dat veel mensen tegen de klok in rondrijden. Klopt dit? Wij willen graag met de klok mee reizen. Zijn daar voor- dan wel nadelen aan??

Nathalie

• Roland

Waar heb je dat gelezen? En waarom wil je met de klok meereizen?

Als ik in Keflavík aan zou komen en daar een auto zou huren, dan zou ik waarschijnlijk met de klok meereizen. Vanuit Seyðisfjörður (waar de boot van Smyril Line aankomt) zou ik waarschijnlijk tegen de klok in reizen. Waarom? Geen idee. Gewoon gevoelsmatig juist. Ik zie er verder geen voor of nadelen aan.

Roland

• ME

Ik weet niet of veel mensen tegen de klok in rijden. Maar een voordeeltje kan zijn, dat je in Akureyri aangekomen afhankelijk van de tijd die je nog hebt, een stuk Snaefellsnes, Westfjords of de schiereilanden in het noorden mee kan pikken.

En als je gaat fietsen heb je waarschijnlijk vaker wind mee.

• sieneke

Wij zijn net terug van IJsland. We zijn met de boot in Seydisfjordor aangekomen en dus vandaar weer vertrokken. Wij hebben het van het weer af laten hangen. Toen we kwamen was het in het Zuidoosten mooi en zijn toen die kant op gegaan. In het Noorden bij Myvatn is het vaker droog dan elders en droogte hadden we nodig omdat we met onze eigen auto en eigen vouwwagen weer op de boot moesten. De vouwwagen wilden graag droog op de lange bootreis hebben.

Verder maakt het niet zoveel uit hoor.

Sieneke