stomme vraag :-)

• laura

Hi,

ik heb net een rondreis door ijsland geboekt en nu zit ik me ernstig af te vragen hoe het zit met stopcontacten daar. Ik kan me haast niet anders voorstellen dan dat ze dezelfde stopcontacten hebben, toch?? :-)

Maar … ik ga een reis doen waar we veel zullen camperen en een aantal maal in slaapzakaccomodaties. Ik wil eigenlijk mijn digitale spiegelreflex meenemen, maar vraag me af of ik regelmatig in de gelegenheid ben om de batterij op te laden (heb er wel 2 bij me en zal niet veel hoeven te flitsen, maar toch voor de zekerheid).

Overigens heb ik de ontdekkingstocht ijsland van askja geboekt in augustus. Iemand deze reis al gedaan en nog tips of leuke dingen daarover te vertellen? Of leest er hier iemand mee die toevallig ook meegaat?

groet laura

• Gerry van Roosmalen

In IJsland hebben ze de zelfde stopcontacten als hier, dus dat is geen probleem. Heb je wel genoeg memory sticks bij je? Op mijn laatste reis in IJsland schoot ik meer dan 1 rolletje per dag. Het lijkt mij dat je je kaartjes dan snel vol hebt.

Op veel campings is trouwens geen stroom. Vaak bestaat een camping uit een WC hokje en een kraan met koud stromend water. Op mijn site staat wel het een en ander over campings in IJsland, maar of er stroom is ja of nee staat er niet bij. Maar hoe meer andere faciliteiten, hoe groter de kans op stroom natuurlijk, al is het maar bij de receptie.

Heel veel plezier in IJsland.

P.S.

Mijn site http://www.gerryvanroosmalen.nl klik hier op “IJslandse campings” De informatie is uit het jaar 2001, dus het kan zijn dat niet alles 100% klopt.

*D

• laura

hai,

dank je voor je antwoord.

ik ga inderdaad nog geheugen bij kopen en neem voor de zekerheid ook mn gewone spiegelreflex mee met een stapel rolletjes.

Indrukwekkende site met mooie foto's! Ik heb je maar even bij mn favorieten gezet. Als ik de foto's zie word ik helemaal blij dat ik dat straks ook allemaal ga zien en ervaren.

En leuk om te lezen dat je de fotovakschool doet. Ik begin in september in den haag met fotografie aan de kunstacademie :-).

groet laura

http://www.lauranet.nl :) met over een maandje of 2 ook foto's van ijsland

• Gerry van Roosmalen

Ik ben gelijk even op jou site gaan kijken, en zie veel verfrissende fotografie. Heel mooi om naar te kijken. Ik hoop dat je me op de hoogte brengt zodra je IJsland foto's on-line staan.

Heel veel plezier in IJsland.

Groetjes,

Gerry

p.s.

Veel succes met je opleiding!

• Janny

Hallo Laura,

Ik heb vorig jaar met Askja de ontdekkingsreis gedaan door IJsland.

En ik kan je bij deze wel vertellen dat je erg weinig in de gelegenheid komt om je batterijen op te laden. Buiten dat het een vol programma is en je vaak pas laat op de plaats van bestemming komt zit je regelmatig ‘in the middle of nowhere’.

Maar als je het net zo geweldig gaat vinden als ik dan heb je een fantastische reis.

Ik ben helemaal om en ben bezig de Ijslandse taal te leren (wat geen makkie is).

En wil zeker een tijd gaan werken in IJsland.

Ik heb nog veel meer te vertellen natuurlijk maar dat moet je dan maar even laten weten als je daarin geintersseerd bent.

Ben wel benieuwt naar je foto's natuurlijk!!!

Groet en veel plezier alvast.

Janny

• Arnold Jansen

Hoi Janny,

Waar ben je IJslands aan het leren?

Ik krijg daar ook vrij veel vragen over en ben zelf jaren geleden er ook aan begonnen, bij een IJslandse thuis in Rotterdam..

Helaas werd het na 4 maanden afgebroken en ben ik verder gegaan met allerlei schriftelijke en CD taalcursussen die er zijn.

Maar het beste is om het van een IJslander/se zelf te leren natuurlijk.

Heel veel plezier op je reis!

• Arnold Jansen

Je kunt ook proberen om een acculader op de aansteker-aansluiting van de bus te pakken te krijgen (kopen dus…), die gebruiken wij vanaf volgende week ook. Alleen dan niet van de bus maar van de camper ;)

Als je aan de chauffeur vraagt of je de aansteker daarvoor mag gebruiken is dat eigenlijk nooit een probleem.

• laura

Hoi Janny,

goed om te horen dat je dezelfde reis hebt gedaan en het zo geweldig hebt gevonden.

Ik vind het opvallend dat zoveel mensen die in IJsland zijn geweest, daarna terug gaan of willen zelfs om er te gaan wonen. Ik ben benieuwd of ik ook met dat gevoel terugkom :-).

Ik kwam een site tegen met een ijslands woordenboek en de uitspraak daar bij. Pfieuw, dat komt niet makkelijk uit mijn keel, dus knap als je het straks kan spreken.

Ik ben absoluut geinteresseerd in wat je allemaal nog meer te vertellen hebt over de reis, zowel praktische zaken als jouw ervaringen.

Je kan me ook mailen op hi_bruja at hotmail.com.

En arnold, bedankt voor de tip van de acculader voor de aanstekeraansluiting! Na janny's ervaring gelezen te hebben, denk ik dat ik daar voor ga.

groet laura

• mattijs

Ben sinds anderhalf jaar ijslands aan het leren, heb een ijslandse vriendin dus om een beetje de conversaties te volgen als ik daar op bezoek ben. Kan mezelf een beetje redden, wil echter graag nog wat meer leren.

Als iemand iets weet over een cursus in Nederland dan zou ik dat graag horen, elke week een verplicht uurtje of meer ijslands kan ik nl wel gebruiken.

groeten mattijs

• Sjoerd

Hoi Mathijs,

Als je iets van een cursus vindt zou je het dan willen doorgeven? Ik ben ook op zoek naar wat meer gedegen lessen. Ik leer het nu uit een boek met en cd erbij. Op zich gaat dat wel maar het gaat erg langzaam.