Invoeren van voedsel

• Hans Kessels

Ik ga, samen met mijn vriendin, in juli voor het eerst naar Ijsland, waarbij we de eigen auto (via de boot) meenemen. We verblijven ongeveer 4 weken op Ijsland. Mijn vraag is de volgende: door bepaalde omstandigheden volg ik een bepaald dieet waarvoor ik diverse dingen mee wil nemen. Maar ik lees op diverse plaatsen dat je per persoon maar 3 kilo voedsel mag invoeren. Heeft iemand ervaring met de controle daarop en met het overschrijden van dat maximum. Het zou voor mij namelijk erg prettig zijn als ik meer kan meenemen.

• Gerry van Roosmalen

Wij zijn tot nu toe 3 keer in IJsland geweest. De eerste keer zijn we met een huurauto rondgetrokken. Bij de bagage kun je natuurlijk niet zoveel meenmen, dus wij zaten echt niet aan 3 kilogram pp. De volgende twee keren zijn we met de eigen auto gegaan. (Auto in een container in Rotterdam, en een week later opgehaald in Reykjavik). De eerste keer keurig netjes 3 kilogram pp ingeladen, en geen controle gehad. De tweede keer enigzins meer meegenomen, en weer geen controle gehad. Niet in Rotterdam, en niet in Reykjavik.

Het lijkt mij dus niet zo'n probleem om wat extra mee te nemen.

Success,

Gerry van Roosmalen

Reisverslagen op http://www.gerryvanroosmalen.nl

• Niek Tinga

Hallo Hans,

Wij zijn ondertussen 3x met de ferry naar IJsland geweest en nog nooit gecontroleerd maar als je de pech hebt er tussenuiy gepikt te worden is het wel een grondige controle dus…..

Prettige vakantie

Groeten Niek