Problemen met IJsland.nl

• Gerry van Roosmalen

Zijn er meer mensen die problemen hebben op de site www.ijsland.nl te komen. De menu structuur aan de linkerkant is bij mij niet zichtbaar. Enkel een groot grijs vlak. Ik werk met internetexplorer 6.0 en heb daarnaast Java-Virtual-Machine geinstalleerd.

Groetjes,

Gerry

http://www.gerryvanroosmalen.nl

• ME

Ik heb hetzelfde met Mozilla en de JVM 1.4.1. Op het java console staat de volgende foutmelding :

java.lang.StringIndexOutOfBoundsException: String index out of range: 30

Blijkbaar wordt er een gammele applet gebruikt.

In Internet Explorer kun je gebruik van de JVM tijdelijk uitzetten via :

Tools -> Internet options -> tabblad Advanced en de optie onder Java (Sun) uitvinken.

Ik weet niet hoe dit in de nederlandse versie heet.

• Gerry van Roosmalen

Hallo ME,

Ik heb het geprobeerd, maar als ik nu naar de ijsland.nl site ga, stopt onmiddelijk mijn Internetexplorer 6.0 / Engels, en sluit alle vensters. Dus ik moet nog eens dieper gaan graven.

Alvast bedankt voor de tip. Wellicht heb je nog andere suggesties, die hoor ik dan graag.

Groetjes,

Gerry

• Niek Tinga

Hallo Gerry,

Met Internet Explorer 5 en/of Opera 5 geen probleem!

Zou ook zo gauw geen oplossing weten

Groetjes

Niek

• ME

Bij mij lukt het op de volgende manier met IE

- start Internet explorer opnieuw op

- schakel de JVM uit. NIET HERSTARTEN

- vraag www.ijsland.nl op

Dit is natuurlijk maar een lapmiddel. Het beste is om Arnold Jansen te mailen. Ik begrijp dat hij zelf iets met webontwikkeling doet, dus moet hij met zulke problemen bekend zijn.

• Gerry van Roosmalen

Hallo ME (michael?)

Ik heb jvm gedeinstalleerd, en vervolgens weer terug naar de site gegaan. Ik krijg dan de melding dat ik JVM moet installeren, en krijg het “download now” venter van microsoft. Als ik dan cancel druk, krijg ik de pagina met menu, en alles wat er bij hoord. Enkel de banner boven in beeld is dan verdwenen. Ik zal straks nog eens zoeken naar de nieuwste jvm, en deze installeren. Misschien dat dan het probleem echt is opgelost.

Groetjes,

Gerry

http://www.gerryvanroosmalen.nl

• Peter van Raaij

Beste Gerry,

Microsoft heeft op haar website een servicepack voor IE 6.0. Downloaden en installeren kost even tijd, maar dan is het probleem wat je ervaart bijna zeker uit de wereld. Het probleem komt namelijk hoogstwaarschijnlijk door een van de (vele…) fouten die MS blijft produceren. En die ook IE 6.0 teisteren. Succes!

• Gerry van Roosmalen

Helaas, net de nieuwste servicepack geinstalleerd. Maar geen verbetering.

Groetjes,

Gerry

• ME

Het hoofdmenu doet het weer bij mij. Alleen submenu's (zoals bij “vervoer van/naar”) werkt nog niet.

ME (=Michiel Erens, dus je zat er niet ver naast)

• Gerry van Roosmalen

Hallo Michiel,

Ik heb een mailtje gestuurd naar Arnold, en die heeft mij VM van microsoft gemaild. De Sun versie heb ik gedeinstalleerd, en de Microsoft versie hiervoor inplaats geinstalleerd. Nu werkt het allemaal weer zoals zou moeten.

Groetjes,

Gerry