Kun je met een normale huurauto, (Yaris) dicht bij landmannalaugar komen en hoe zit het met Thorsmork met de normale auto??
Hallo Nathalie, Ik heb vorig jaar op Landmannalaugar wel personen auto's zien staan, maar volgens mij heb je dan een behoorlijk risico genomen. Vlak voor het kampeerterrein is een doorsteek die voor een normale auto eigenlijk te diep is. De rest van de weg is best te doen als je je snelheid wat aanpast. Let wel op, als er op dit traject iets met de huurauto gebeurt ben je niet verzekerd. Volgens het huurcontract is deze weg (dacht ik) verboden.
Thorsmork is al helemaal niet te doen met een normale auto. Zelf 4 wiel aangedreven auto's komen hier regelmatig in moeilijkheden.
Als dit je eerste bezoek is aan IJsland, is er trouwens ook meer als genoeg te zien buiten Thorsmork en Landmannalaugar om. Alleen al een rondje ringweg, waar je toch minimaal 2 tot 3 weken voor uit moet trekken levert veel oohs en aahs op.
Groetjes,
Gerry
Als je een auto huurt krijg je toch een lijstje met de wegen die je al dan niet mag rijden ? Zoniet, dan is het verstandig om het bij het afhalen van de auto even na te vragen.
Wat betreft Thorsmork ben ik het met Gerry eens. Ik heb zelfs ooit een foto gezien van een autobus die op zijn kant in de rivier Krossa lag.
Komdu sæl Nathalie !
Það er àsjálfu sér enginn vandi að aka á Toyota Yaris bÃÂlaleigubÃÂl upp àLandmannalaugar, vandinn er bara sá að þú mátt ekki aka bÃÂlaleigubÃÂlum utan þjóðvega. Ef bÃÂllinn skemmist hjá þér, þá berð þú alla ábyrgð á tjóninu.
Með bestu kveðju ! ÞG
Goeie Tollie,
Sa ast wol begripe kinst sille net in soad minsken dyn Iislânske wurden ûntsiferje kinne. It is tige freonlik fan dy datst reagearrest mar dan graach yn in taal dy't elts lêze kin. Sjoch marris goed nei dit berjocht. It begjint dy grif al aardich foar de eachen te draaien……..
Freonlike groetnis fan Nynke
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?