Huur campingspullen

• frank de grauw

Wij gaan in september naar ijsland voor 2 weken rondrijden met een huurauto en willen af en toe kamperen, nemen zelf tentje en brander en zo mee , maar zouden best een aantal zaken willen huren dit ivm gewicht. Een hele kampeeruitrusting is wel vanuit nederland te boeken , maar losse items is via het reisburo niet mogelijk. Heeft iemand informatie?? We denken dan aan tafel en stoeltjes, evt slaapzakken en matjes.

Groetjes , frank

• nynke

hallo frank,

Toevallig wilde ik precies hetzelfde. Na lang zoeken en vragen ben ik er achter gekomen dat je het net zo goed van huis mee kunt nemen. Elke kilo extra kost je 15,- euro . Volgens de IJslander die bij Ijsland tours werkt kijken ze op schiphol cq. bij Icelandair niet zo precies naar het gewicht (22 kg. zou ook nog wel mogen) Wij gaan zelf in juni naar IJsland, voor het eerst dus ik ehb hier nog geen ervaring mee. Als je stoelen en een tafel 2de hands koopt en het daar laat staan. hoef je terug niet weer te betalen. Het blijft kiezen tussen 2 kwaden…….. Hopelijk reageren mensen met ervaring op dit gebied.

Wel heb ik gebeld het Ulilif in Reykjavik (buitensportzaak) zij verkopen klapstoelen vanaf 37,- GULDEN per stuk.

Groetjes van Nynke

• Gerry van Roosmalen

Volgens mij kamperen de meeste mensen in IJsland anders. Je ziet ze lekker op de grond zitten en sjouwen meestal niet met stoelen en tafels. Ik weet niet hoe je het in IJsland allemaal gaat vervoeren, maar het neemt zelfs als je met een huur auto bent veel ruimte in beslag. Het weer is er ook niet zo vaak naar dat je na een wandeltocht nog eens lekker op je gemak een uurtje buiten in de zon gaat zitten. Dus denk nog even goed na of je het allemaal wel nodig hebt.

Veel kampeerplezier