vrij kamperen

• nynke

Hallo, We hebben net onze vakantie geboekt!! Een geweldige dag dus. Vraagje: kun je op veel plaatsen vrij kamperen in IJsland? Een vlak plakje is in bv. Noorwegen altijd moeilijk te vinden, mede omdat wij een vrij grote tent hebben ( 3 bij 5 meter) . Ik hoop dat dat op IJsland beter is. We nemen grote spijkers mee als haringen. In een reisgids las ik dat je die het beste in je jaszak mee kunt nemen in het vliegtuig ivm het gewicht. Dit zal na 11-9-01 wel niet meer mogelijk zijn. Zou ik ze in Keflavik kunnen kopen?? Alvast hartelijk bedankt voor je antwoord(en) Nynke

• ME

Wat betreft die spijkers, zelf neem ik er twee a drie mee, waarmee ik een gat voorboor voor een gewone haring. En als de haringen niet goed houden, dan leg ik er gewoon een steen op. Die liggen er vrijwel altijd.

• fcs

spijkers zijn niet nodig. ben 2x wezen kamperen in ijsland. Op totaal verschillende locaties (noord en zuid). We hebben ten allertijden gebruik gemaakt van haringen. Die zijn het ligtst, ook tijdens het lopen. We hadden wel altijd een stel stenen op de scheerlijnen en haringen.

Spijkers zijn niet slim om mee te nemen (of in iedere geval niet nodig….)