reizen in oktober/alcohol

• Marja

Wij zouden graag in de herfstvakantie (half oktober) IJsland bezoeken maar gezien de data van allerlei aanbiedingen en excursies begin ik te vermoeden dat dit een verkeerd gekozen periode is. Interesse gaat uit naar o.a. sneeuwscootertocht, stadsbezoek.

Kan iemand mij vertellen hoe er in IJsland omgegaan wordt met alcohol? Is b.v. wijn en bier vrij verkrijgbaar en betaalbaar?

Bvd voor de reactie,

Marja

• mattijs

Bier en wijn is verkrijgbaar in speciale winkels, dus niet supermarkt. Het is echter niet goedkoop een flesje bier kost ongeveer 2 euro.

In de herfstvakantie kun je mijn inziens best een leuke trip naar ijsland maken, het kan weer kan echter weleens wat minder zijn, vooral veel regen, niet zo heel veel anders dus dan nederland.

• Edwin

Hoi Marja,

Reizen in oktober is prachtig, de laatste twee jaar hebben we hier stralende najaarsmaanden beleefd. De sfeer is uniek, weinig mensen bij de highlights en schitterende kleuren. Over de omgang met alcohol doen veel verhalen met welhaast mythologische proporties de ronde. In de weekeinden wordt er stevig doorgedronken maar waar in het westen is dat niet? Men schroomt zich er hier in ieder geval niet voor om ´gloriously drunk´ te zijn. Denk bij prijzen in de ATVR (staatswinkel) voor een halve liter bier aan 200 ISK (2,3 Euro) en in het cafe 500 ISK (5,8 Euro). Voor een compleet overzicht van het gehele drankassortiment dat ons hier ter beschikking staat kijk je op www.atvr.is.

PS In oktober is hier er hier overigens geen bokbier.

Vriendelijke groeten,

Edwin Zanen

www.dice.is

www.adventure.is

• ME

Nadeel van oktober lijkt me, dat het vrij vroeg donker wordt. Maar vanuit Reykjavik worden het hele jaar excursies georganiseerd. Een sneeuwscootertocht op een gletsjer moet wel lukken.

Stadsbezoek lijkt me niet direct een reden om naar IJsland te gaan. Buiten Reykjavik heb je nog wel enkele aardige stadjes en dorpen. Maar de meeste zijn in mijn ogen subarctische bungalowparken. IJsland is vooral prachtige natuur (en dat gaat gelukkig het hele jaar door).