IJslandse taalcursus.

• Marian

Weet iemand of er in de buurt van A'dam IJslandse taal cursusen gegeven worden? Of dat er docenten zijn die individueel lessen geven? Ik zou nl erg graag IJslands wilen leren. En begeleiding/lessen hierbij zijn denk ik geen overbodige luxe.

Alvast bedankt.

• Willem

Nou, ik heb bij Mal og Menning in Reykjavik een cursus besteld en daarna nog een CD rom bij Intertaal op de Van Baerlestraat gekocht. IJslands werd vroeger gegeven als bijvak op de UvA. Helaas nu niet meer. Ook op de universiteit in Groningen kon ik het niet vinden. Ik ga eens proberen via de vereniging Nederland-IJsland. Anders zul je toch naar Reykjavik of Engeland moeten. Als iemand een docent weet in en rond Amsterdam werp ik me graag op als tweede student!

Takk Fyrir!

Willem

• Gerry van Roosmalen

Hallo Marian,

Volgens mij bedoeld willem onderstaand boek.

Learning Icelandic is geschreven door Auður Einarsdóttir, Guðrun Theodórsdóttir, María Garðarsdóttir en Sigriður Þorvaldsdóttir. Bij het boek hoort een CD met de gesproken teksten. Deze manier leert erg snel, en is stukken beter dan de teach yourself icelandic, of de door mij gevolgde linguaphone cursus. Je kunt het dus bestellen door een mailtje te sturen naar Mal og menning in IJsland. verslun@mm.is Het ISBN nummer is 9979-3-1919-4. De prijs is 3491,23 ijslands kronen. Daar komt nog 435 IJslandse kronen verzenkosten bij. In nederlands geld ongeveer 55 Euro , en wat mij betreft een aanrader

Groetjes,

Gerry

http://www.groosmal.cistron.nl

• mattijs

Ben ook bezig met leren vanuit het boek “learning icelandic”. Vind het een nadeel dat er niet echt oefeningen bij staan. Ik hou me dan ook aanbevolen voor een cursus ijslands ergens in de randstad, dus als jullie iets meer weten hoor ik het graag.

groeten mattijs

• Sjoerd

Beste Gerry,

Het e-mailadres dat je noemt (verslun@mm.is) klopt niet. Ik heb gemaild maar kreeg mijn mail terug met de mededeling dat het adres niet bekend is. Klopt het adres dat je opgegeven hebt?

Groetjes

Sjoerd

• Arnold Jansen

M og M is overgenomen door Edda.

Het nieuwe emailadres is malogmenning@edda.is

• Tonny Buijs

Zelf volg ik de Colloquial Icelandic; the complete course for beginners; isbn 0-415-20706-1; uitgeverij: Routledge London / New York, 2001. De cursus bevat een boek en cassettes en is gemaakt door Daisy L. Neijmann (een Nederlandse nota bene). Over eerder op het prikbord genoemde cursussen kan ik niet oordelen, maar deze werkt heel fijn en is zeer op de praktijk gericht.

Tonny

www.horse-shoe.nl