kjollur te paard

• Mike

Wie heeft de kjollur tocht te paard gemaakt en kan mij aan meer informatie helpen? Ik ben van plan om deze tocht volgende zomer te maken.

• Willem

De Kjölur wordt georganiseerd door 2 verschillende IJslandse paardrij-organisaties: Hestasport (www.riding.is) en Íshestar (www.ishestar.is). Kijk voor meer informatie op hun websites. Omdat de dagafstanden aanzienlijk zijn, is wel een flinke rij-ervaring gewenst om optimaal van de tocht te kunnen genieten. Je kunt alle tochten van beide organisaties, dus ook de Kjölur, o.a. via mij boeken.

• mieke

ik heb niet de kjolur-route gereden, maar wel de sprengisandur-route. dat was fantastisch, en als je gewend bent om regelmatig een aantal uren achter elkaar op een paard (buiten) te rijden is het zeker niet zwaar. (als je dat niet gewend bent ben je na 1 dag wel stijf heb ik van anderen uit de groep vernomen) Volgens mij zijn beide tochten wel redelijk te vergelijken omdat ze allebei door het binnenland gaan. Wel geloof ik dat de kjolur iets minder zwaar is (duurt minder lang) dan de sprengisandur maar dat weet ik niet helemaal zeker. Ik heb de tocht gemaakt bij ishestar, en dat was perfect. Eeen verslag van mijn reis kan je vinden op:

www.xs4all.nl/~arthurh