Reykjavik

• Annemarie

Willen in feb/mrt naar reykjavik. Weten nog weinig af van deze stad. Ga me via internet verdiepen, maar heeft iemand tips en wetenswaardigheden over Reykjavik? dan zou ik ze graag lezen. Alvast bedankt

• mieke

ik heb niet zo heel veel tips want ik ben maar kort in reykjavik geweest, maar je moet eigenlijk wel even naar het phallological museum. Dat wordt vaak overgeslagen, maar is zeker de moeite waard. Bovendien is het het enige in zijn soort! Het is heel klein en ligt ergens in een achterafstraatje, het adres weet ik helaas niet meer. Je kan er echt in een half uurtje alles zien. Dat mannetje heeft er de gekste dingen. Heel grappig. Het is alleen niet zo vaak open geloof ik. Ik was daar in 2000 dus ik hoop ie er nog is!

• Annemarie

Dank je, wij gaan er zeker naar op zoek. Groet, annemarie

• jannes

Het phallological museum was er in juni 2002 nog steeds

• ME

Zie : http://tourist.reykjavik.is

Dingen die ik zelf leuk vond en niet in alle boekjes staan :

- de grote reliefkaart van IJsland in de kelder van het stadhuis.

- door de smalle straatjes rond Hallgrimskirkja lopen

- het (kleine) natuurhistorische museum

- het Arbaer openlucht museum (maar dit is waarschijnlijk nog niet open in maart)

Als je langer dan 1 dag in Reykjavik bent, zou ik toch een excursie naar Gullfoss/Geysir, Kleifarvatn of de zuidkust maken. Dat is een stuk interessanter dan een grotendeels betonnen aglomeratie waar nog geen 170.000 mensen wonen.

• Corrie

Ik raad je aan om naast de Gullfoss/Geisir ook naar de blue lagoon te gaan en te gaan paardrijden. Vlak bij Reykjavik zijn de stallen van Ishestar in Hafnafjordur. Ook onervaren ruiters kunnen daar rijtochten maken, het is geweldig. De mensen van Ishestar komen je bij je hotel ophalen en brengen je ook weer terug. In Reykjavik is ook Perlan het bekijken waard. Dit is een restaurant op waterreservoirs met een prachtig uitzicht. De toren van de Hallgrimskirkja beklimmen is ook mooi, maar houdt rekening met de temperatuur. Als het beneden koud is, is het boven ‘adembenemend’.

Groetjes,

Corrie