Vakantie werk in IJsland

• Gerry van Roosmalen

Tijdens onze vakantie in IJsland van dit jaar raakte ik aan de praat met Jon Isleifsson. De priester van het plaatsje Arnes, in het Oosten van de Westfjorden een 20 kilometer boven Djupavik. Naast Priester zijn, heeft hij ook eidereenden die hij op een klein eilandje heeft zitten. Nu zoekt hij voor de periode van 20 mei tot en met 25 juni enkele mensen die hem willen helpen het dons te verzamelen, en schoon te maken. Het gaat dan om 8 tot 10 uur werken op een dag, maar wel maar 1 dag in de week voor een periode van 3 weken. De rest van die week kun je dan natuurlijk naar behoeven in IJsland doorbrengen. Voor een totaal van ongeveer 30 uur werken dacht hij dat 500 euro een goede vergoeding zou zijn. Dat zijn dus ongeveer de kosten voor je ticket. Op die manier heb je in ieder geval de reis alvast gratis.

Wil je meer informatie, dan kun je hem een mail sturen naar jonisl@isl.is of een fax naar 003545514058.

• Linda

Hoi Gerry, ik neem aan dat dit voor volgend jaar mei is???

Klinkt interessant…..vakantiewerk op IJsland!

Groetjes Linda

• peter koch

Beste Gerry

Ik vraag me af waar jij je ticket gekocht hebt. 500 euro voor een enkeltje Reykjavik lijkt me spotgoedkoop. Wat ik vandaag op internet vond zijn retour tickets voor zo'n 1549 euro…. Mail even waar ik ook zo'n goedkoop ticket kan kopen.

• Gerry van Roosmalen

Probeer eens bij http://www.ijsland.com/ijtours.html . Het maakt ook veel verschil wanneer je vertrekt. De weekend vluchten zijn stukken duurder. Maar volgens mij zijn buiten het seizoen zelfs prijzen van 400 Euro normaal

Groetjes,

Gerry van Roosmalen

http://www.groosmal.cistron.nl

• jaap

peter, wat je daar voor bedrag noemt moet echt onzijn zijn. Ik heb voor E 1200 een retourtje Sydney!!

• peter

beste jaap,

Het was een retourtje ijsland van minimaal een half jaar geldigheid. Wellicht dat de prijs daarop aangepast was. M.a.w. men laat je twee keer een enkeltje betalen. Dus nogmaals het was de prijs van een ticket wat laminimaal een half jaar geldig was. Vakantie reisjes zijn natuurlijk goedkoper.