vliegen naar IJsland

• Liesbeth

Kan iemand mij vertellen aan welke kant van het vliegtuig je het beste kunt zitten om een zo mooi mogelijk beeld op IJsland te krijgen bij aankomst?

• Gerry van Roosmalen

Aan de linker kant heb je het beste uitzicht over IJsland. Vorig jaar hadden wij geen keus, en moesten we rechts zitten. Dan zie je dus bijna alleen maar oceaan.

Wanneer ga je naar IJsland?

Groetjes,

Gerry

http://www.groosmal.cistron.nl

• albert

Volgens mij moet je aan de rechterkant zitten; het vliegtuig volgt, naar het westen vliegend, de zuidkust van IJsland, dus is IJsland aan de rechterkant en de oceaan aan de linkerkant.

Albert

• Willem

Albert heeft gelijk: aan de rechterkant. Maar zorg dan wel dat je niet net boven de vleugel zit! Met helder weer kun je zelfs de Vatnajökull-gletsjer heel mooi zien liggen en verder de zuidkust. Ter hoogte van de Blue Lagoon steekt het vliegtuig Reykjanes over. Dan zie je links ook het een en ander.

• Liesbeth

Hartelijk bedankt voor de reacties, en we hopen op helder weer.

• Hans

Rechts bij aankomst en links bij vertrek. Dan overzie je namelijk het zuidelijk deel van het eiland. Je kunt Reykjavík zien liggen, de ringweg en de Vatnajökull.

• Pier A

Rechts is inderdaard het juiste antwoord,maar waar iedereen fout mee is is dat men de MÝRDALSJÖKULL. en niet de vatnajökull ziet.

Kijk maar eens op het kaartje van IJsland deze ligt het meest zuidelijk op IJsland,precies waar het toestel ijsland naderd om zo over vestmaneilanden te landen in KeflavíkHans schreef:

>

> Rechts bij aankomst en links bij vertrek. Dan overzie je

> namelijk het zuidelijk deel van het eiland. Je kunt Reykjavík

> zien liggen, de ringweg en de Vatnajökull.

• Willem

Beste Pier, met helder weer zie je echt de Vatnajökull heel mooi liggen. Later zie je dan pas de Myrdalsjökull en Eyjafjallajökull.

• Hans

Inderdaad. Ik voel me de Duitser, die dacht, dat Zeeuws-Vlaanderen Engeland was.