Creditcard

• Henk

Wie heeft er ervaring met het betalen in IJsland met bijvoorbeeld een creditcard van de Postbank? Of weet iemand een andere manier van betalen dat handiger is?

De groeten, Henk

• albert

De IJslanders betalen zelf nagenoeg alles met een creditcard. Ik heb bij het boodschappen doen geen enkele IJslander gezien die z'n boodschappen cash afrekende. Rondjes in een café worden vaak ook met creditcard betaald.

In bussen kun je meestal ook met de creditcard betalen.

Zelf had ik 2 jaar geleden ook een creditcard van de Postbank mee naar IJsland.

Ik heb hem niet gebruikt (je kunt ook overal geld pinnen), maar ik wist toen wel dat ik die creditcard bijna overal kon gebruiken.

Groeten,

Albert

• Hans

De Creditcard is ongetwijfeld het handigst in IJsland, maar als je niet goed bijhoudt, wat je uitgeeft, is het ook een heel gevaarlijke betaalmethode. In elk plaatsje kun je pinnen net als in Nederland, wat me een betere methode lijkt.

• guy

is een visa kaart ook overal bruikbaar in Ysland ?

• Rick

Ik heb geen problemen gehad met het betalen met m'n Visa-card. Zoals al eerder opgemerkt: IJslanders zelf gebruiken veel vaker hun credit-card dan we in NL gewend zijn. Maar pinnen is ook op veel plaatsen mogelijk. Om enig zicht te houden op wat je hebt uitgegeven ('t was wel wennen, kronen omrekenen naar euro en dan eigenlijk ook nog naar guldens om de echte prijs een beetje in te schatten) is cash afrekenen ook goed mogelijk.

• Hans

Meteen naar guldens omrekenen: delen door veertig. 1000 kronen is 25 gulden. Makelaars gebruiken ook nog guldens.