individueel rondtrekken door binnenland

• Esther

Ik wil in augustus 9 dagen met een 4x4 rondtrekken door het binnenland. Wie heeft hier ervaring mee en kan ons vertellen hoeveel kilometer je dan ongeveer rijdt als je de Hoogland route aanhoudt. Wie kan ons meer vertellen over de overnachtingsmogelijkheden en over de soort 4x4, Vitara of landcruiser?

• Marco

Esther er is een nederlandse uitgebreide site www.ijsland.nl.

Ik ben met mijn vrouw drie jaar geleden met een huur opel tje de rondweg van ijsland door gereden. (zo een 2.300 KM) .

Helaas knden wij niet door het binnenland.

Over de overnachtingen.

Wij gingen met de tent, veel dorpjes hebben gratis campplaats met water in hun dorpskern. in de bergachtige gebieden in het binnenland zijn een paar noodhutten vrij toegankelijk bij nood dus camperen kan daar ook.

Door slecht weer gingen we af en toe bij particulieren of hotels.

TIP ; overnachten in de laatste twee is AANZIENLIJK GOEDKOPER, als je in je eigen slaapzak slaapt en geen beddegoed gebruikt.

Echt veel goedkoper !!!

Ook ter overdenking, neem rookworsten, paar pakken rijst, in aluminium verpakte hamburgers enzo mee !! (bruine bonen in pot ?)

Ik had eens getrakteerd op 2 x koffie 2x thee en 4 gebakjes (grote puntne dat wel) omgerekend dik 60 gulden !! (koffie is 1x betalen en dan vrij drinken).

Ik bedoel maar.

Maar alles alles is het waard ijsland in mooi van lelijkheid.

Veel Plezier

Marco

• Marco

Note; voor je dit leest is mijn ervaring dat in hotels of boederijen of particulieren je gewoon met slaapzak in een bed slaapt (of zelfs een eigen hut hebt of kamer)

uit www.ijsland.nl/overnachten.

Slaapzakaccommodatie

Wie over een slaapzak beschikt, kan bij verschillende hotels, boerderijen, hutten en jeugdherbergen overnachten op basis van slaapzakaccommodatie (matras op de vloer of bed). U slaapt in kamers of zalen waar tenminste een matras aanwezig is, soms met 2 of 3 personen, soms met 10-15 personen in dezelfde ruimte. Het ontbijt is bij dit soort accommodatie niet bij de prijs inbegrepen en niet overal zijn kookfaciliteiten!!

• Esther

Dank je wel voor de reactie! We hebben ondertussen de reis geboekt, in zoverre, dat we een Toyota Landcruiser gehuurd hebben van 12 tot en met 21 augustus en de eerste en laatste nacht een guesthouse in Reykjavik. Voor de rest willen we proberen te kamperen.

Zijn er nog mensen met ervaring met de Sprenginsandauer route??

• Eric Saedt

De sprengisandur is een kwestie van rustig doorrijden, niet verkeerd afslaan vlak voor Versalir (als je vanuit het zuiden komt) en niet vergeten dat de benzinepomp in weerwil tot wat de landkaart aangeeft niet meer geopend is!! Dus minimaal 80 liter diesel meenemen voor de gemiddelde terreinauto!!

Groeten,

Eric Saedt