hiking

• sdas

Beste mensen ik wil solo gaan hiken door ijsland heen. Zijn er mensen die dit al eens eerder hebben gedaan. Hebben jullie tips waar ik naar toe moet gaan? Welke dingen ik moet zien? Hoe heb je dat geregeld? Waar ik kan nog meer info gaan zoeken?

Alvast SDAS

• ME

Ik weet niet hoe fanatiek je bent, maar kijk eens op de site van Dieter Graser : http://www.isafold.de

• eddy

Hallo SDAS, Ik ben op dit moment een Low-budget trekking in IJsland aan het voor bereiden . In de periode juli - augustus .Het ziet er naar uit dat ik dit jaar ook solo ga. Ik ben nog op zoek naar mensen die interesse hebben om samen te reisen of om een trekking samen te doen. Ook als je geen zin hebt om samen te reizen is het misschien handig om wat informatie uit te wissellen. Ik heb enige ervaring met reizen boven de poolcirkel.

• Bianca

Hoi,

Beetje late reactie, ik weet niet of je al weg bent maar:

Natuurlijk moet je naar Landmannalaugur, maar dat staat al in alle gidsen. Minder bekend, maar minstens zo mooi is Lonsoraefi. Je moet je melden in Hofn. Van daaruit brengen superjeeps je een eind het binnenland in. Dwars door rivieren en over hoge bergtoppen. Dit is op zich al een heel gave rit van een uur.

Boven op de berg word je afgezet en dan zie je in de verte in het dal een hut liggen. Vanaf de top van de berg moet je ernaar toe lopen, ook al een hele leuke tocht. IN de hut kan je overnachten en van daaruit hele avontuurlijke hikes maken! Echt super daar! Je ziet delen van het Tertiair, watervallen, ruige rotsen, grindbergen en je hoort……………. er helemaal niets!