Wie kan mij tips geven over het fotograveren op IJsland?
Het gaat mij dan met name over het gebruik van diversen lenzen en de asa van de fotorolletjes?
Andere tips over fotograveren zijn ook welkom.
Alvast Bedankt.
Liane
Hallo Liane,
Ik ga er maar even vanuit dat je een spiegelreflex camera hebt. Wat ik dan zeker mee zou nemen qua lenzen zijn: Groothoek voor het vastleggen van de landschappen, 28 mm is hierbij leuk, 24 en of 19 natuurlijk nog mooier. Verder een goede telelens. Zelf heb ik een 75-300 (lichtsterkte 4-5.6) die ik veel gebruik. Vooral het vastleggen van de vele vogels zoals o.a. de papegaaiduiker gaat hiermee erg goed. (200 mm lukt ook nog wel). Verder voor alle lenzen een goed UV filter, en indien de portemonee het toe laat zeker niet bezuinigen op een polarisatie filter. Bij zonnig weer kun je met behulp van dit filter mooie volle klueren tevoorschijn toveren. Tot nu toe heb ik altijd toegekunnen met 100 ASA, en ik denk dat ieder normaal merk, fuji, kodak agfa geschikt zijn. En houd er ook maar rekening mee dat je waarschijnlijk meer foto's maakt dan normaal, dus neem voldoende rolletjes mee, want die zijn in IJsland een stuk duurder dan hier. Ook een reserve batterij voor de camera is zeker verstandig om mee te nemen. Ook deze zijn erg duur in IJsland.
Als je nog meer vragen hebt hoor ik het wel.
Groetjes,
Gerry
http://www.groosmal.cistron.nl
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?