Hallo IJslandgangers,
Wie weet een goeie manier om Landmannalaugar te bezoeken, zonder 4*4-wagen. Zijn er ook rondvluchten?
Dank,
Per
Hallo Per, er zijn (gelukkig) geen rondvluchten. Je kunt er van eind juni tot begin september dagelijks met de lijnbus komen vanuit Reykjavik en van 2de week juli tot begin september ook dagelijks vanuit Kirkjubaejarklaustur en Skaftafell. Verder kun je er te voet komen vanuit Þórsmörk en Skógar (meerdaagse voettocht).
beste Per,
wij zijn er in 2001 geweest met een op 2 wielen aangedreven camper, dit is ook prima te doen met een normale auto.
het beste kun je weg F26 nemen dit is een zijweg van de weg nr. 1 tussen Selfoss en Hella. als je deze doorrijd tot aan Hrauneyjalon en dan verder over de F208
deze laatste is wel een hele stoffige weg met af en toe een stuk wasbord.
om op de camping te komen moet je de rivier doorsteken (ca 40cm diep)
het is de moeite waard.
veel plezier, joop
Klopt Landmannalaugar is van zowel het oosten als het westen goed bereikbaar met een gewone auto.
Ik heb het een aantal jaren geleden met een 3x1 (motor fiets met zijspan) gedaan zonder groote problemen.
Dit jaar gaan we dat herhalen met een een kamper (mercedes busje 209)
Veel plezier in dit mooiste plekje van Ijsland
Lex
beste Lex
mijn ervaring is dat je vanaf landmannalaugar naar het oosten rijdend een aantal rivieren door moet steken en een aantal erg steile hellingen kunt verwachten.
wij hebben het gebrobeert met onze 2 wiel aangedreven camper, maar zijn bij de 2 doorsteek toch maar terug gegaan, deze laatste was ca 60 cm diep wat ik met mijn camper niet aandurfde. het zal uiteraard afhankelijk zijn van de weersomstandigheden.
joopLex schreef:
>
> Klopt Landmannalaugar is van zowel het oosten als het westen
> goed bereikbaar met een gewone auto.
> Ik heb het een aantal jaren geleden met een 3x1 (motor fiets
> met zijspan) gedaan zonder groote problemen.
> Dit jaar gaan we dat herhalen met een een kamper (mercedes
> busje 209)
> Veel plezier in dit mooiste plekje van Ijsland
>
> Lex
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?