uitgaan/gezelligheid in Ijsland?

• Paulo

Beste Mensen

Over een paar weken ga ik met mijn vriendin naar Ijsland,omdat mijn vriendin daar zo graag heen wil en het mij niet zo veel uitmaakt,maar nu heb ik toch zo iets van ik wil toch even iets meer van dat land weten,omdat ik niet zon natuur liefhebber ben zoek ik mijn plezier normaal meer in een stad,mijn vraag aan jullie is dus hoe zit dat in Ijsland met het uitgaan winkelen en de gezelligheid? of ziet het er toch naar uit dat ik op mijn vakantie een natuurtocht van 100 km moet gaan lopen? ik hoor het graag van jullie! ALVAST BEDANKT PAULO

• amster

Veel plezier met die domme gans van je in het verre IJsland. Van mijn part blijven jullie daar wonen. Kun je meteen op zoek naar die blonde huppelkut die die andere sukkel zoekt.

Amster

• Paulo

Bedankt,

Daar kan ik wat mee,al geloof ik niet dat HET mijn vraag begrepen heeft maar wta kun je verwachten van iemand met de naam amster… DOMME @!#$

• ME

Okee, dan probeer ik het, al ben ik niet echt een uitgaanstype. Echte

feestgangers moeten me maar corrigeren.

Reykjavik heeft de laatste jaren een beetje de reputatie "hottest

cool place of Europe" gekregen. Met name vrijdag en zaterdag zijn

wild. Twee meningen die ik op het internet vond :

- Amazing what happens in a country of less than 300.000 (warning:

extremely heavy drinking involved)

- Het lijkt voornamelijk te bestaat uit het dronken heen en weer

lopen over Laugarvegur.

Buiten het gebied rond Reykjavik zul je misschien een cafe of

hotellounge tegenkomen waar je iets kunt drinken. Maar de hoge

drankprijzen maken een echt uitgaansleven bijna niet mogelijk. Bedenk ook, dat een dorp met 3000 inwoners voor IJslandse begrippen al een flinke stad is.

Daar staat tegenover, dat ze in de zomer, en met name in de weekends

de natuur intrekken (Thorsmork, Husafell), om helemaal uit hun dak te gaan. Vaak worden er ook muziekfestivals e.d. georganiseerd. Heel bekend b.v. is het Thjodhatid, een festival in het eerste weekend van augustus op de Westmann eilanden. Maar ook op andere plaatsen (Akureyri) en andere tijden (b.v. eerste weekend van juli) wordt er van alles georganiseerd.

Maar vergeet vooral je wandelschoenen niet.

• Paulo

ME Bedankt !

Voor deze informatie,we gaan over twee weken weg en dan zien we het wel( niet dat ik een week lang in de kroeg ga zitten) ik ben er zeker van dat IJsland een geweldig land is,waar (als ik ME moet geloven) van alles te beleven is!

Groeten Paulo

• Hans

Hé, dit gebeurt wel op andere discussiepagina's, maar niet op deze. Laten we het fatsoen, dat de mensen in IJsland voor elkaar en voor de gasten kunnen opbrengen, ook hier gewoon handhaven. Als je wil schelden is er keus genoeg op www.startpagina.nl.

• Hans

Reykjavík kent een redelijk uitgaansleven, maar als je op vrijdag de Miklabraut gadeslaat, zie je enorm veel mensen in het weekend erop uit trekken naar hun buitenhuisje, dus er is niet zo veel te doen als hier ten lande, wat uitgaan betreft, maar er zijn wel een paar leuke plekken, waar bijvoorbeeld ook Björk af en toe haar neus laat zien. Ook de rest van de IJslandse popmuziek kent een enorme vlucht vooruit, zodat er ook veel bandjes te zien zijn. Echter, je bent wel gebonden aan Reykjavík en je ziet niets van de rest van het land. Het is minstens even mooi om de natuur in te gaan of een rondrit per bus over het eiland te maken.

Gezelligheid speelt zich ook af in de talloze verwarmde zwembaden en heetwaterbronnen. De Blue Lagoon bij Grindavík is zeer de moeite waard. IJslanders treffen elkaar in de zwembaden.

• Paulo

Hans,

Even voor de duidelijkheid!het was zeker niet mijn bedoeling om te gaan schelden,maar op een normale vraag,mag je anno 20002 (en zeker op deze pagina) toch een normaal antwoord verwachten?

Bedankt voor je R.E.

• Hans

Nee, ik weet dat het jouw bedoeling niet was. Mijn reactie kwam dan ook om de nummer 2, “Amster” geheten. Kennelijk mag dat in 2002 niet meer inderdaad, Nederlanders zijn zo vol van zichzelf en hun eigen (vooral niet op feiten gebaseerde) mening, dat woord als “vriendin” al aanleiding is om in een ongelooflijke scheldkannonade los te barsten. Er zit zoveel frust in dit land. Als je dan in IJsland komt, merk je een wereld van verschil.

• kitty

Inderdaad!. Van de week stond er op de voorpagina van de IJslandse krant dat er iemand een poging tot zakkenrollen had meegemaakt. Tja, is toch wel ff wat anders………

Het uitgaan (drank) in IJsland is bijzonder duur. De meeste mensen drinken zich eerst thuis goed in met zelfgebrouwd bier/wijn etc.. De meesten zijn dan ook goed dronken bij het uitgaan. De jongelui die nog nog geen 21 jaar zijn en waar dus ook geen alcohol aan geschonken mag worden gaan in de auto drinken en rondjes rijden in de stad. Bijzonder leuk om te zien. Laat vooral je drankje nergens achter want dan ben je het dus kwijt…..Gezellig is het zeker!!