quad

• guy

hello, weet iemand of het toegelaten is om met een quad te rijden in IJsland ?

• Albert

Vast wel, de IJslanders kicken op dit soort voertuigen. Ze hebben daar naar mijn idee alleen maar de noodzakelijke regels. Regels, voor fietsers bijvoorbeeld, ben ik nooit tegengekomen. Zorg er wel voor dat je geen schaap omver rijdt, en ga zeker niet door delicate natuur rijden, zoals bijv. de kiezelafzettingen bij Hveravellir, want dan is het niet ondenkbeeldig dat je gelyncht wordt. Maar, dit zijn mijn ideeën, hoe het officieel is weet ik niet. Misschien is er wel een website van de IJslandse politie waar je kunt informeren.

Bijvoorbeeld: http://www.logreglan.is

Albert

• ME

Op de openbare weg weet ik het niet.

Maar ik ben er ooit een paar boven op de berg tussen Thorsmork en

Skogar tegengekomen. Een dozijn IJslandse tieners bouwden daar een feestje door met quads tegen de sneeuwhelling op te rijden, een

slok wodka te nemen en de helling weer af te racen. En dat de hele

avond lang.

• Arnold Jansen

Het zal niet zo'n groot probleem zijn om op dezelfde plaats als waar de IJslandse 4X4 wedstrijden worden gehouden met een Quad te rijden. Daar verniel je de natuur niet en als het al gebeurd, is het op een gecontroleerde en toegestane plek.

Ga je echter daarbuiten rijden (het echte offroad werk), dan kun je er rustig vanuit gaan dat je door iedereen spontaan wordt gelynched - en terecht…..

Zoals al eerder werd gemeld: de politie weet je zeker te antwoorden.