Westfjorden

• Gerry van Roosmalen

Hallo,

Dit jaar gaan we voor de derde keer naar IJsland. Dit jaar hebben we al besloten om in ieder geval de westfjorden eens een bezoek te brengen. In het eerste jaar dat wij in IJsland waren zijn we bij de Dynjandi waterval en op Latrabjarg geweest. Maar er zijn vast nog veel meer dingen te zien hier. Wie is hier al geweest en heeft hier voor leuke tips.

Groetjes,

Gerry

groosmal@cistron.nl

http://www.groosmal.cistron.nl

• ME

Het enige wat ik kan bedenken is een boottocht naar Hornstrandir

of een meerdaagse wandeling daar (b.v. naar Adalvik). Verder kan de

oude weg over de bergpas vanuit Isafjordur naar het zuiden mooi zijn.

Nu de tunnel er ligt, zal niemand 'm meer nemen. Het levert bij mooi

weer in ieder geval een prachtig uitzicht op. Het visserijmuseum

in Isafjordur is wel aardig als je nog nooit een IJslands

visserijmuseum hebt gezien. Maar daar was je waarschijnlijk toch

wel gekomen, net als bij de herbouwde turfhuisjes op weg naar

Bolungarvik. En verder zijn de Westfjords volgens mij vooral een goed

gebied om een wandeling te maken naar "het dal waar nooit toeristen

komen".

• Albert

De Strandavegur, aan de oostkant van de Westfjorden schijnt ook mooi te zijn.

Misschien kom ik je daar wel tegen, want ik ben van plan daar dit jaar te gaan fietsen.

Albert

• blubber

En ga eens kijken in Sudureyri……en ik zal je respect winnen, want in dat gehucht heb ik 10 maanden gewoond en gewerkt !

• Gerry van Roosmalen

Ik heb altijd gedacht dat wonen en werken in IJsland geweldig zou zijn. Moet ik dan nu toch de conclusie trekken dat dat niet zo is? :-)

• blubber

Het is geweldig, als je er aan toe bent. D.w.z. als je je bewust even wil terugtrekken in een woest en ledig gebied aan de rand van Europa.

En dat ‘randgevoel’ is niet alleen maar geografisch bepaald, daar kom je na enkele maanden wel achter…..maar goed , voor een vakantie is het erg geschikt. Overigens is Flateyri nog kleiner en tegelijk ook wat sympathieker dan Sudureyri.

Veel plezier,

Uw,

Blubber