Belasting op dieselauto's

• Peter van Raaij

Hallo,

Op verschillende plaatsen lees ik dat er een (forse) dieselbelasting wordt geheven zodra je met je eigen auto op IJsland aan komt. Omdat de dieselbrandstof zelf op IJsland spotgoedkoop schijnt te zijn.

Maar tot nu toe heeft niemand me kunnen vertellen hoeveel die belasting werkelijk is. Voor de volledigheid: we rijden met een Mitsubishi Pajero van 1840 kg een een laadvermogen van ik meen rond de 800 kilo. We willen drie tot vier weken in IJsland blijven.

Al vast bedankt voor jullie moeite!

Peter

• Willem

Als het goed is, kan degene waarbij je de overtocht hebt geboekt je precies vertellen hoeveel dat is. Het gaat per week en per gewicht. In jullie geval is het 2681 IJslandse kronen (ISK) en dat valt dus erg mee; zeker als je je realiseert dat de diesel maar 50 ISK per liter kost….

• Willem

Als het goed is, kan degene waarbij je de overtocht hebt geboekt je precies vertellen hoeveel dat is. Het gaat per week en per gewicht. In jullie geval is het 2681 IJslandse kronen (ISK) per week en dat valt dus erg mee; zeker als je je realiseert dat de diesel maar 50 ISK per liter kost….

• Willem

P.S. op dit moment is 1 euro ongeveer 86 ISK.

• Peter van Raaij

Hallo Willem,

Jij bent vast de schrijver van dat mooie boek! Dank voor je snelle informatie.

Met vriendelijke groet,

Peter