Werken in Ijsland

• Kveldúlfur

Góðan daginn !

Ég sit hér og horfi út um gluggann, það er sunnudagurinn 4. nóvember og fyrstu snjóflyksurnar falla tignarlega til jarðar, dagurinn verður stöðugt styttri , sólin kom upp í morgun klukkan 09,21 og hún mun setjast klukkan 17,01.

Núna er jörðin orðin alhvít og börnin draga snjóþoturnar út í næstu brekku og byrja að renna sér.

með bestu kveðju frá íslandi ! Kveldúlfur.

• Freek van Gils

Hallo,

Mijn naam is freek en ik ben 20 jaar oud, aan het einde van dit (school)jaar krijgen wij de kans om te werken in het buitenland(stage). deze kans wil ik zeer graag nemen, ik ben al zo'n paar maanden aan het zoeken naar bedrijven in Ijsland. Het gaat om bedrijven in de agrarische sector zoals boerderijen,kwekerijen,hoveniers bedrijven e.d.

Het is voor mij tot nu toe nog heel erg moeilijk geweest om bedrijven te vinden in deze sector en in dit land.Mijn vraag is dan ook of u mij mischien een stapje verder zou kunnen helpen, of dat u mischien bedrijven daar weet.

Ik zou het zeer op prijs stellen als u een mailtje terug zou willen sturen ook al kunt u mij niet verder helpen dan weet ik in ieder geval zeker dat mijn mail is aangekomen.

Alvast bedankt,

Freek van Gils.

• §

IJsland is vis, vis en nog eens vis……..er groeien nauwelijks bomen, het beetje gras is voor de schapen, koeien heb je er niet, akkers bestaan er niet (zoals hier)……kortom ik zou eerder aan Ierland denken als geschikt land , want de sectoren die u zoekt bestaan volgens mij niet op IJsland……