Werken in Ijsland

• Ab

Hallo allemaal,

Ik ben een ex-reisbegeleider die niet kan aarden in Nederland. Ik ben op zoek naar werk in het buitenland en een van de landen waar ik nooit ben geweest is IJsland. Ik zou graag van jullie willen horen of er werk is in IJsland en hoe het wonen is op IJsland…

Ik heb aardig wat reiservaring maar ik weet niet wat ik daar mee moet. Ik heb net zoveel horeca ervaring, en daar kan ik misschien wel wat mee…? Ik zou graag feedback krijgen van jullie om eens na te denken over de toekomst…

Laat eens wat van jullie horen…

groetjes en alvast bedankt

Ab

• Robert

Ab, ik kan je alvast 1 ding zeggen. Ga naar ijsland als je die drang hebt. Ik deed het ook en heb er nooit spijt van gehad. In vergelijking met Nederland, is Ijsland een paradijs op aarde voor mensen die rust en vrede zoeken.

Groetjes

Robert & Family

• HELGA

hoi rust kunt u vinden inderdaad maar ook veel stress, het is een snelle matschappij, niet op agenda werken maar toch snel, ja leuk om te gaan werken maar ik denk dat u het goed moet uitzoeken hoe en wat. je komt niet zomaar binnen langer dan 3 maand tourist, werkverg. vereist een verblijfsvergunning.

• ME

Het (engelstalige) Icelandforums http://icelandforums.com/index.php

heeft apart forum over werken in IJsland. Er zijn weinig recente

berichten omdat de site meer dan een maand plat is geweest. Maar in

de oudere berichten staat een hoop nuttige informatie.

ME

• §

Ook in de oude berichten van dit forum staat nuttige informatie:

http://www.prikpagina.nl/read.php?f=445&i=28&t=28

Als je nog meer info wil, laat hier maar weten…..ik woonde en werkte er 10 maanden…..

groeten,

§

• §

…….of ben je inmiddels al (overhaast) vertrokken ?

(geintje, ik kan me namelijk goed voorstellen dat je niet meer kan aarden hier……heel herkenbaar!)

• Kveldúlfur

Góðan daginn Ab !

Það er góð hugmynd hjá þér að fara til Íslands, þar getur þú fundið frið og ró.

Ef ég get gefið þér einhverjar upplýsingar um Ísland, þá skaltu ekki hika að senda mér tölvupóst , hérna er ljósmynd af þorpinu þar sem ég bý, kær kveðja !

Kveldúlfur

http://www.iww.is/pages/xw/wc2.html

• Hans

Kijken of ik het een beetje kan lezen:

Oedendag Ab,

Dat is een goed besluit van jou, naar IJsland te reizen, daar zul je vrede en rust vinden.

Als ik je nog nadere inlichtingen over IJsland moet geven, dan moet je niet aarzelen meer email te sturen. Hier is een lijst van boerderijen, daar waar ik woon.

Met vriendelijke groeten,

Kveldulfur.

• Kveldúlfur

Komdu sæll Hans !

Ég þakka þér fyrir að þýða bréf mitt til Ab á hollensku,

Hefur þú verið á Íslandi ?

Hefur þú komið í Borgarnes ?

Með bestu kveðju !

“Kveldúlfur”

gullhamrar@hotmail.com

• Hans

Even kijken, waar dat ook weer ligt, Kveldulfur. Kun je een beetje Nederlands lezen?

Ik ben wel in Akranes geweest, dat is het dichtst in de buurt van de plaatsen waar ik geweest ben. Lijkt me wel eens mooi om daar eens te komen, want de IJslandse kust vind ik prachtig. Ik ben een kustmens.

Verder ben ik in Reykjavík, Akureyri, Seyðisfjörður en Höfn.

Ég skal stundarkorn sjá hvar Borgarnes ligger. Kan þú lesa dálítið hollensku?

Ég hefi verið i Akranes næst frá stöðunum var ég hefi verið.

I Íslandi hefi ég varið i Reykjavík, Höfn, Akureyri og i Akranes.

Komið þið blessuð og sæl.