IJsland met kinderen

• Marlou

Wij willen graag volgend jaar met onze kinderen, dan 3 en 6 jaar, naar IJsland gaan. Wie heeft hier ervaring mee en kan ons tips geven? Misschien is het helemaal geen goed idee of juist wel? We willen het heel graag horen. Alvast bedankt!

• rvab

Geen ervaring dus geen tips. Het viel me in IJsland wel op dat er genoeg kinderen meegingen. Ze moeten natuurlijk wel van natuur, wandelen enzo houden, en niet van pretparken, zonnige standen enzo. Overigens is er in elk gehucht wel een zwembadje dus dat is leuk.

• Gerry van Roosmalen

Nou, ik heb geen ervaring met kinderen, maar afhankelijk van of ze van wandelen houden en geintereseerd zijn in de natuur, denk ik dat het zeker wel kan. Als je gaat camperen wel zorgen voor extra warme slaapzakken, want het kan er 's-nachts ook in de zomer erg fris worden. Verder zijn heel veel van de grotere bezienswaardigheden welke vanaf de ringweg binnen 5 minuten tot een uur lopen te bereiken zijn. Dus als ze niet lang kunnen wandelen is er toch heel veel te zien.

• Hans

Ik heb mensen gezien met kinderen daar. Het is een beetje zonde, want ze sliepen in de bus of zaten computerspelletjes te spelen. Als je ze meeneemt met het idee “ik laat ze eens zien, hoe mooi ik IJsland vind,” kan het op een teleurstelling uitlopen. Maar ik ken jouw kinderen natuurlijk niet. Bij mij had je het kunnen doen toen ik klein was, bij mijn broer niet zo.

• Maurice

Ik denk dat kinderen een bepaalde leeftijd moeten hebben. Ze zijn nog erg jong, ze zullen zich snel vervelen.

• Hans

Voor sommige bestemmingen moet je inderdaad een bepaalde leeftijd hebben. Legoland in Denemarken lijkt me meer iets voor kinderen. Je gaat ook niet met de kinderen naar Brugge, geef ik altijd als voorbeeld.

• Gerry van Roosmalen