Vervoer en verblijf in IJsland

• Carin & Anja

Hoi,

Wie kan ons informatie geven over de beste en tevens betaalbare manier om door IJsland te reizen. Ook zoeken we bed & breakfast adressen. We vertrekken op 20 augustus en willen de mooiste en leukste plekjes van Ijsland bezoeken.

Ik ben benieuwd naar jullie reacties. Alvast bedankt en tot ziens in IJsland.

• Willem

Hallo Carin en Anja, de beste en tevens meest betaalbare manier om door IJsland te trekken in de zomer is kamperen!

• Barbara

De beste manier is een auto huren zodat je zelf alle kanten op kan. Wel een beetje prijzig. Farmhouses genoeg waar je kan overnachten al dan niet met eigen slaapzak.

Ook is het mogelijk om via de busmaatschappij BSI een buspas voor 1/2/3 weken inclusief overnachtingen op camping/farmhouses te kopen.

Geniet van je verblijf hier in IJsland!!

• Maartje

Adressen B&B kijk bij www.farmholidays.is of www.accommodation.is, je kunt hun folders ook oppikken bij de VVV, daar hebben ze ook nog Around Iceland waar ook bijna alle accomodatie in staat.

Neem in elk geval een slaapzak mee, de meeste B&B's en ook veel hotels hebben slaapzakaccomodatie, scheelt nogal in prijs. Je hebt dan weliswaar geen inbegrepen ontbijt, maar er is meestal kookgelegenheid.

• Hans

Het goedkoopste zijn de jeugdherbergen voor 1400 Iskr. (ƒ 35) per nacht, maar behalve die van Reykjavík ben ik er geen andere tegengekomen, die de toets der kritiek enigermate kan doorstaan.

Guesthouses en particuliere kamers zijn het daarop volgend goedkoopste, tussen 50 en 125 kun je altijd iets vinden. Duurdere zou ik weigeren, omdat je dan in de sfeer van de hotels komt met prijzen rond 17.000 Iskr. (ƒ 425) per nacht. Gezien het feit, dat je voor dat geld een aantal dagen moet werken, lijkt me dat geen reële optie.

Om de mooiste plekjes te bezoeken raad ik je de Golden Circle aan met hoofdpunten de Gullfoss, een waterval, Strokkur (een geysir) en Þingvallavátn, het meer bij Þingvellir, waar het oude parlement geweest is, in de open lucht. Daarnaast wordt er nog een bezoek gebracht aan een kratermeer, de kerk van Skálholt en Hveragerði (vanwege de broeikassen). Voor 4500 kronen een leuke trip van acht uur.

• patrik

Ik kom net uit ijsland terug, heb er 3 weken rondgezworven, en het goedkoopste is kamperen en liften en dat gaat prima in ijsland, er zijn campings genoeg, maar ik heb meer wild gekampeerd, want dat is in ijsland nog toegestaan.

Succes in ijsland…. Patrik

• Kveldúlfur.

Komið þið sæl og blessuð Karin og Anja !

það er gaman að heyra að þið ætlið að skreppa til Íslands.

Ég mæli með að þið skoðið það markverðasta á vesturlandi, svo sem:

Hraunfossa, Snæfellsnes, Surtshelli, Hítardal, Borgarnes þar eru tjaldstæðin ókeypis.

Ódýrast fyrir ykkur er að kaupa miða fyrir allan tíman hjá BSÍ og ferðast með rútu.

Og sofa í góðu tjaldi sem þið getið fengið frá “de wit”

Ég vona að fríið á Íslandi verði skemmtilegt !

ef þið hafið einhverjar spurningar hikið þá ekki að senda mér tölvupóst.

kær kveðja !!! Kveldúlfur.

• Kveldúlfur.

Komið þið sæl og blessuð Karin og Anja !

það er gaman að heyra að þið ætlið að skreppa til Íslands.

Ég mæli með að þið skoðið það markverðasta á vesturlandi, svo sem:

Hraunfossa, Snæfellsnes, Surtshelli, Hítardal, Borgarnes þar eru tjaldstæðin ókeypis.

Ódýrast fyrir ykkur er að kaupa miða fyrir allan tíman hjá BSÍ og ferðast með rútu.

Og sofa í góðu tjaldi sem þið getið fengið frá “de wit”

Ég vona að fríið á Íslandi verði skemmtilegt !

ef þið hafið einhverjar spurningar hikið þá ekki að senda mér tölvupóst.

kær kveðja !!! Kveldúlfur.

• Maurice

English please??!!