Hallo Hans,
Nou van mij weer een totaal andere ervaring. In 1999 zijn we in IJsland geweest met een huurauto. Een Hyundai Atos. Hiermee hebben we 3600 kilometer gereden. Heel veel op de ringweg natuurlijk, maar ook op verschillende gravel wegen. En ik heb respect gekregen voor het autootje. Ongeloofelijk, maar hij zag er na afloop van onze vakantie nog perfect uit. Geen deukje, geen krasje, alles nog puntgaaf.
Dit jaar hebben we onze auto met camperunit laten verschepen via Eimskip. De auto gaat een container in, en in Reykjavik staat je auto dan klaar. (duurt ongeveer een week). De auto is onbeschadigd aangekomen in Reykjavik. We hebben voornamelijk onverharde en slechte F wegen gereden, en de enige schade die we hebben is het stopcontact van de trekhaak, die we er af reden toen we iets te snel door een diepe geul reden. De auto is nu weer terug in Nederland, en geheel zonder lakschade. Verder is het natuurlijk belangrijk dat als je een tegenligger tegenkomt op een gravel weg dat je even flink gas terugneemt. Meestal doen de tegenliggers dit dan ook waardoor je elkaar zonder gevaar kunt passeren. Heel veel plezier in IJsland. Ons reisverslag en foto's van de vakantie komen binnenkort on-line op http://www.groosmal.cistron.nl .
P.S. Denk trouwens wel aan reserve onderdelen van storingsgevoelige onderdelen van je auto. Ik denk dat die wat moeilijk aan te komen zijn in IJsland.