ijsland duur bullshit

  • Maurice

    Ik hoorde dat IJsland heel duur is. 30 gulden voor een biertje. Nou het klopt niet.

    174 isk in de winkel dat is 4.25 a 3.90

    300 isk in de pub dat is 7.34 a 6.72

    600 isk in een discotheek 14.68 a 13.44

    Volgens de huidige koersen. Het is duurder dan in Nederland, maar het valt best mee. Als je wilt weten waar ik de gegevens vandaan haalt. Mail dan ff

    http://home.wxs.nl/~keijz019

  • Gerry van Roosmalen

    Tja, het is maar net wat je duur of goedkoop vind. 30 piek voor een pilsje is inderdaad zwaar overdreven. Maar vergelijk je de prijzen met wat je in Nederland gewend bent, ja dan kom je op een verdubbeling van de prijs van de meeste produkten. Toen ik 2 jaar geleden in IJsland was ben ik samen met mijn vriendin bijvoorbeeld een Pizza gaan eten in een simpel restaurantje. Normaal in Nederland zouden we hiervoor ongeveer 50 of 60 gulden betalen. Daar betaalde we ongeveer 110 gulden. 2 Big mac's menu's in een MC-Donalds kosten ons ongeveer 45 gulden. Verder zijn groente, fruit en vleesprodukten een stuk duurder dan in Nederland. Maar reken dus ongeveer op het dubbele van wat je hier gewend bent, en je hebt de IJslandse prijzen.

    Groetjes,

    Gerry

  • Hans

    Dat moet je daar ook niet drinken.

  • tolli

    Beatyful Iceland is expensive !!!

    Few years ago I was visiting beautyful Friesland,

    I sayd to my Friesian friend lets go to the supermarket and buy beer for the same amount of money that one case of the cheapest beer, (24 bottles) costs in Iceland.

    Well we went to Edah, and for that amount, 100 gylders we bought five cases

    (120 bottles )

    Later I saw some much cheaper beer in Aldis.

    S O I C E L A N D I S E X P E N C I V E !

    But very beautyful !!!

    með bestu kveðju ! T.

  • Hans

    Nee, maar mensen overdrijven graag of ze laten zich graag tillen. Of ze kijken niet uit.

  • Hans

    Yes, an Aldi you will not find there. That would be great.