IJsland is fantastisch

  • Sandra

    Hallo IJslandgangers.Vandaag zijn wij terug gekomen uit IJsland en het is er echt geweldig mooi.We hebben er echt geen spijt van dat we gegaan zijn.Als je er nog naar toe moet is een tocht door het hoogland aan te raden.Wij hebben het gedaan met een huurauto, maar je kunt er ook met een georganiseerde dagtocht mee.Het is de moeite waard.Het enige nadeel van IJsland is dat alles er ontzettend duur is in vergelijking met Nederland, dus neem genoeg geld mee, je zult het nodig hebben.Geniet van je reis.

  • Maurice

    Lijkt me leuk IJSLAND.

    Ik ga zelf met mijn vriendin in JUNI met de auto. Ik zal wel zeker veel fotorolletjes mee moeten nemen

  • Gerry van Roosmalen

    Hallo Maurice, Ik weet niet hoeveel je normaal fotografeert, maar je hebt niet makkelijk te weinig film bij. Tijdens normale vakantie's schiet ik ongeveer een rolletje per dag, in IJsland waren dat er minimaal 2. De rolletjes zijn daar trouwens erg duur, net zoals speciale batterijen welke sommige camera's gebruiken, dus ook reserve batterijen meenemen.

  • Maurice

    Gerry.

    Dus ik moet 28 rolletjes meenemen! Dat is wel errug veel vind je niet. Je kan daar toch ook heel goed stappen

  • Gerry van Roosmalen

    Ja, dat kan zolang je in Reykjavik blijft en een hele dikke portemonee meeneemt. Zodra je de hoofdstad verlaat worden de stap gelegenheden gelijk een stuk minder. Ik ga zelf van 17 juli tot en met 7 augustus, en ik zal dus wel een 40 rolletjes meenemen. Je komt toch niet alle dagen in IJsland, en dan wil ik er later toch ook nog van genieten. Ergens in september zullen de mooiste foto's dan te zien zijn op onze site http://www.groosmal.cistron.nl

    De foto's van onze IJsland reis uit 1999 staan er al, dus ga maar eens kijken als je wil. Dit jaar laten we onze auto verschepen met Eimskip. Het is een Pick-up met camperunit, dus we zijn niet afhankelijk van pensions en/of hotels. Gewoon lekker ons huis bij, en als we wat ruigere wegen hebben koppelen we de camper af en rijden lekker verder.

    Welke plaatsen wil je ongeveer gaan bezoeken in IJsland? Ik neem tenminste aan dat je niet 14 dagen in Reykjavik blijft hangen.

  • Maurice

    Het is een soort rondreis. Dat is dus best lekker. Ik vraag al wat dingen ook op een ijsland forum

    http://icelandforums.com/index.php

  • Gerry van Roosmalen

    Hallo Maurice,

    Zoals je waarschijnlijk ook al op het ijsland forum gezien hebt is er buiten Reykjavik niet zo heel veel gelegenheid tot stappen. In de grotere plaatsen zal best wel een pub en of disco zijn, maar niet zo dik gezaaid als in Nederland.

    Ik denk trouwens dat na een hele dag wandelen in het mooie landschap van IJsland de puf er toch wel een beetje uit is en je blij bent om in je bed/slaapzak te liggen.

  • Maurice

    Nou dat weet ik niet. Is wel lekker om ook zo te ontspannen. TOch??? Lekker biertje erbijGerry van Roosmalen schreef:

    >

    > Hallo Maurice,

    >

    > Zoals je waarschijnlijk ook al op het ijsland forum gezien

    > hebt is er buiten Reykjavik niet zo heel veel gelegenheid tot

    > stappen. In de grotere plaatsen zal best wel een pub en of

    > disco zijn, maar niet zo dik gezaaid als in Nederland.

    >

    > Ik denk trouwens dat na een hele dag wandelen in het mooie

    > landschap van IJsland de puf er toch wel een beetje uit is en

    > je blij bent om in je bed/slaapzak te liggen.

  • patrik

    Nou toen ik in 1999 in ijsland zat heb ik regelmatig in de kroeg gezeten hoor, zelfs in de meest kleine dorpjes. En dat is echt een aanrader hoor, sommige ijslanders zijn best geinteresseert in “buitenlanders”, tenzij geld een rol speelt natuurlijk. Maar dit jaar zwerf ik alleen maar door de binnenlanden, dus ik zal het zonder bier moeten doen…… groeten Patrik