ijsland

  • chantal

    Eind juli gaan mijn partner en ik naar IJsland. We hebben dan een huurauto en we willen eigenlijk her en der slapen in een soort kro / simpele overnachtingsplaats.

    Wie heeft er tips voor ons?

  • Pim

    Waarom ga je niet met de bus rond? Een auto huren is heel duur.

  • Gerry van Roosmalen

    Wij hebben in 1999 ongeveer het zelfde gedaan. We hadden een Hyundai Atos en zijn daarmee via de ringweg heel IJsland rondgereden, en dat ging prima. (Voor foto's en een reisverslag www.groosmal.cistron.nl )Voor overnachtingen maakte wij gebruik van een voucher systeem. Je betaald dus al in Nederland en kunt vervolgens bij mensen thuis al dan niet inclusief ontbijt overnachten. In veel pensions was ook een kookgelegenheid. Ons is dat uitstekend bevallen. Wij hadden een en ander geregeld via Askja reizen. We kregen hierbij een lijst met aangesloten pensions. Het adres op die lijst is:

    BSI Travel

    Vatnsmýrarvegi 10

    101 Reykjavik

    Tel. 552-2300

    Fax 552-9973

    E-mail travel@bsi.is

    Je kunt bij deze pensions natuurlijk ook gewoon zonder vouchers terecht. De prijzen verschillen in de meeste pensions of je een opgemaakt bed wilt of dat je je eigen slaapzak mee brengt. De prijzen weet ik zo niet meer, maar bij IJsland tours and travel, of Askja zullen ze hier best wel een en ander meer over kunnen vertellen.

    Wat betreft de auto prijzen, toen wij gingen betaalde we iets van 160 gulden per dag met 100 kilometer vrij. Die prijzen zijn voorzover ik weet flink gedaald. Wij zijn 3 weken geweest, en die 100 kilometer vrij waren veel te weinig. We hebben uiteindelijk 3600 kilometer gereden, en ze laten je ongeveer 1 gulden per extra gereden kilometer bij betalen. Kijk dus van te voren goed hoeveel je ongeveer gaat rijden.

    Succes

    Gerry

  • Maurice

    Wij hebben ook een huurauto . Misschien als wij terug zijn kan ik advies geven? Wij gaan in JUNI en zijn dan zeker in Juli terug

  • ME

    Youth Hostel Association :

    http://www.hostel.is/English/Eindex.htm

    Een zooi links :

    http://iceland.vefur.is/Travel/Accommodation/

    En als je daar bent, er is een gratis gidsje ‘Around Iceland’ met

    voor elk dorp heel veel adressen (en reclame). Verkrijgbaar bij

    tourist informations en sommige benzine stations.

    Goedkoper : neem een tent mee.

    ME