werken in IJsland??

  • Dennis

    Ik ben van plan om deze lente/zomer een maand of 2 a 3 naar IJsland te gaan. En om de kosten te drukken ben ik van plan om daar wat te gaan werken. Als er iemand nog tips zou hebben dan zijn die zeer zeker van harte welkom! Ben ook benieuwd of een visum noodzakelijk is.

  • Fleurie

    Hoi Dennis, al veel reacties gehad? Ik ben afgelopen zomer 4 weken in IJsland geweest. Ik heb daar gewerkt als kok via een nederlandse natuurreisorganisatie, SNP genaamd. Zij organiseren wandelvakanties met reisleider en kok/chauffeur. Wie weet iets voor jou? Je bent dan wel gemiddeld 2 weken aan het reizen met deze club, ziet ook veel van het land op deze manier. Je hoeft geen papieren te hebben als kok maar moet koken erg leuk vinden en kunnen. Je krijgt je reis en verblijf vergoed en verdient gemiddels 600 a 700 gulden per 2 weken ( als ik het goed heb) SNP kun je bereiken onder telefoonnummer 024-3277065, even vragen naar afd reispersoneel. Wie weet heb je er iets aan en ga genieten van het ongeloofelijk mooie en indrukwekkende landschap. Succes en groetjes Fleurie

  • anita

    Hai,ik zou ook graag willen werken in ijsland deze zomer en misschien langer.Ik wil graag in een hotel werken.

    Wie heeft dit al gedaan en wie heeft er tips voor mij?En misschien weet iemand een vacature-site voor mij.

    Bedankt alvast! Groeten Anita

  • §

    Zorg dat je wordt aangenomen en dat je werkgever een brief stuurt naar de douane op het vliegveld waaruit dat duidelijk blijkt. Je krijgt dan een speciaal visum. Je kan ook doen alsof je tourist bent en eenmaal in IJsland een baan zoeken, vinden, terugvliegen naar een ander land en nog eens IJsland binnenkomen op de boven beschreven manier…..deze dure en avontuurlijke manier heb ik met succes gebruikt, maar alles van te voren regelen heeft natuurlijk de voorkeur !!!

    Succes.