Voedselpakket vanuit Reijkavik opsturen naar het binnenland

  • Dirk

    hallo,

    Deze zomer maak ik een fietstocht doorheen het binnenland van IJsland van zuid naar noord. Ik heb me eens laten vertellen dat je voedsel met een bus kan laten opsturen maar weet niet of dit een fabel is. 

    Heeft iemand hierover meer info?

    grt

    Dirk

  • M E

    Een paar jaar geleden was het zonder meer mogelijk, maar ik weet niet of het nog kan. De reden is, dat er steeds minder busroutes in het binnenland zijn. Het lijkt er b.v. op dat de bus over de Sprengisandur (F26) niet meer rijdt. De bus over de Kjölur (35) ging vroeger dagelijks, maar nu nog maar een paar keer per week. Van Reykjavik naar Landmannalaugar gaan dagelijks tientallen bussen, maar dat zijn allemaal tours. De bus van Landmannalaugar naar Kirkju/Skaftafell rijdt sinds vorig jaar niet meer.

    Op https://cyclingiceland.is/en/ kun je een kaart downloaden van wat er nog aan bussen rijdt, inclusief de adressen van de maatschappijen. Ik zou hun mailen met de vraag of en waar ze eventueel een voedselpakket kunnen droppen.

  • M E

    Overigens staat op de site die ik hierboven noemde ook een contactadres waar je het kan vragen. En IJslanders reageren op Facebook vaak sneller dan via email.