Goedkope vluchten?

• Willem

Hallo, wie in Oost Nederland woont, kan met LTU goedkoop via Dusseldorf naar IJsland vliegen in het hoogseizoen.

• eric

alleen in de zomer willem!

• janine

misschien bied zwemmen een uitkomst

• nynke

ik heb onlangs bij het reisburo Info Skandic geboekt, voor 765 gld (excl luchthavenbelasting).

zie link startpagina…

• Willem

Dat klopt, maar juist in de zomer zijn de tickets vanaf Schiphol zo duur. In het voor- en najaar vallen de ticketprijzen vanaf Schiphol wel mee: vanaf f. 796,- retour voor wie op dinsdag of woensdag heen en terug vliegt en er iets van een landarrangement bij neemt, al is het maar 1 nacht in een jeugdherberg (excl. luchthavenbelasting).

• Peter

Toch waanzin, als ik een kaartje Amsterdam - Haarlem koop en ik reis maar tot Sloterdijk, is er geen haan, die er naar kraait.

Ik ben Æ’ 1330,50 kwijt bij Icelandair, hoe kan dat? Ik vlieg rechtstreeks.

• Peter

Maar wat heb je aan een nachtvlucht, als die niet de hele nacht duurt. 's Nachts kun je met de trein Schiphol niet bereiken en wat moet je in het holst van de nacht nou in Keflavík?

• Peter

Maart? Dan is het daar nog volop winter.

• Peter

Ja, twee keer zo duur. De Iskrona staat nu Æ’ 0,027918, dus daarmee kun je de IJslandse prijzen omrekenen. Een hoge dollarkoers (thans Æ’ 2,4313) maakt de kosten van levensonderhoud nog duurder. Een vriend van me moest lachen, dat ik 100 gulden per dag rekende om te eten, maar het lachen zal hem vergaan, als hij ziet, dat dat geld ook echt opgaat.

Ik ben in Zweden en Noorwegen geweest, maar de kosten daar vallen mee, als je ze vergelijkt met IJsland. In IJsland moeten ze behalve vis alles importeren, terwijl in Scandinavië toch nog wel aardappels geteeld kunnen worden en er bomen groeien.